Šta mogu 'čuda' modernog inženjeringa protiv pravog superautomobila

Zakoni fizike navode da teška vozila prirodno ne bi trebalo da budu brza kao ona niža, aerodinamičnija i manja...

Naravno, kada je inžinjering vaša strast i kada ste dobri u tome, ova ideja se sa lakoćom može preokrenuti, što snimak trke koji možete videti u nastavku teksta predstavlja kao sjajan uvid u to koliko su moderni SUV modeli zapravo brzi na pravoj liniji.

Džejson Kamisa se ponovo vratio sa još jednom interesantnom emisijom u Drag Race Replay franšizi i ovoga puta na crtu stavlja Rivian R1S sa 835, Aston Martin DBX 707 sa 697, Porsche Cayenne Turbo GT sa 631 i Maserati MC20 superautomobil dobar za 621 ks, što je dovoljno ukupne snage da se iskrivi asfalt na ovoj trkačkoj stazi.

Kao što je to uvek slučaj, električna vozila kao što je Rivian dominiraju pravcima, ali ovde stvari po njega najblaže rečeno nisu fer. Za razliku od ostalih vozila na startu, ova terenska neman na struju poseduje gume za sve terene i teška je gotovo 3.200 kilograma. U slučaju da ovaj teret nije dovoljan, on poseduje elektronsko ograničenje brzine od svega 177 km/h, koje ipak dostiže daleko pre nego što kompletira četiristo metara za svojih 11,8 sekundi.

Aston Martin je model motora sa unutrašnjim sagorevanjem koji poseduje najviše snage i uspeo je da stigne kao treći sa vremenom od 11,3 sekunde, pri prosečnoj brzini od 196 km/h. Sudeći prema Kamisi, ovom rezultatu su prethodili tjuniranje i gume više od bilo čega drugog. Stoga, dok je Porsche mogao da svoj maksimum pruži na osamdeseticama gumama visokog kvaliteta, Aston je isti posao izvršio sa nešto manje lepljivim 280 modelima.

Pored toga, Cayenne Turbo GT automobil poseduje i brilijantnu tehnologiju guma zajedno sa ostalim velikim prednostima sistama kreiranih u okviru Volkswagen grupacije. Njemu je za četiristo metara potrebno 11,1 sekund pri prosečnim brunama od 193 km/h i to je sasvim dovoljno kako bi se ljuto borio sa Maserati MC20 modelom.

Iako pravi i jedini superautomobil u ovom slučaju ne poseduje pogon na svim točkovima, on je niži, aerodinamičniji i gotovo podjednako moćan. Rezultat ovoga jeste njegovo blago zaostajanje na liniji, ali njegova mogućnost da razvije 160 km/h više od ostalih kockastijih konkurenata omogućuje mu zastrašujuće preticanje.

Naravno, ovakvo odmeravanje snaga je veoma interesantno i definitivno nam predstavlja to koliko su moderni SUV modeli zapravo brzi i koliko je njihov inženjering dobar, ali ni jedan od ovih modela ne bi mogao ni u ludilu da se meri sa bilo čim što može MC20 kada bi se pravac pretvorio u krivine i kada bi se oni zaista trkali.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group