O BRENDU

Istorijat “Narodnog automobila“ počinje 28. maja 1937. godine kada je kompanija Volkswagen osnovana. Sedište kompanije je u Wolfsburgu, gradu specijalno osnovanom za radnike Volkswagena koji su trebali da ostvare Hitlerov san o automobilu za prosečnog Nemca. Automobil je dizajnirao Ferdinand Porsche.

 

Usled Drugog svetskog rata, njegovi planovi nisu ostvareni i kompanija se preorijentisala na proizvodnju naoružanja i vozila za potrebe Trećeg Rajha. Nakon rata, kompaniju su kontrolisali saveznici, i pod nadzorom Majora Ivana Hirsta kompanija je započela masovnu proizvodnju tipa 1, poznatijeg kao Beatle.

 

Početna prodaja je bila katastrofalna, ali uz dobru promociju Beatle je stekao popularnost među mladima, i između 1945. i 1955. dostigao je prodaju od 1 milion proizvoda. U međuvremenu je uveden i tip 2, poznatiji kao „VW Bully“. Pouzdanost, lakoća održavanja i redukovana potrošnja goriva učinile da model ostane jedan od omiljenih među kupcima. Volkswagen je 17. februara 1972. godine proslavio prodaju preko 15 miliona automobila „Beatle“, čime je prevaziđen i čuveni Fordov Model T, kao najpopularniji model na svetu.

 

Uprkos uspehu „Beatle-a“, kompanija se trudila da početkom 70-tih uvede nove modele koji bi ga zamenili. U pomoć je pritekao Audi/Auto Union, kompanija koju je VW kupio tokom 60-tih. Ono što su im predstavili bilo je znanje iz oblasti prednjeg pogona, kao i informacije u vezi hladnjaka za motore.

 

Godine 1974. kompanija je lansirala seriju „Golf“ koja je postigla veoma brzo uspeh na tržištu. Upravo je „Golf“ zaslužan za pozicioniranje VW na tržištima Sjedinjenih Država i Kanade.  Iste godine kompanija je lansirala svoj sportski model – „Scirocco“. Na tržište malih automobila, VW je nastupio 1974. godine sa modelom „Polo“ koji je bio vrlo popularan širom zapadne Evrope.

 

Kompanija se trudila da konstantno poboljšava postojeće modele, i da proširi svoj uticaj na španskog proizvođača „Seat“ i češku kompaniju „Škoda Auto“.

 

Tokom 90-tih, posedujući Audi, kompanija je postala direktna konkurencija BMW-u i Mercedes-Benz-u. Ovo je ostavilo veliku prazninu na tržištu koju VW sada pokušava da ispuni. Treća generacija automobila sad dolazi sa boljim standardima kvaliteta. Kompanija postepeno uvodi i terenska luksuzna vozila, poput svog modela „Touareg“.

 

Poslednjih godina kompanija se trudi da postavi rekorde u pogledu smanjenja emisija štetnih gasova i efikasnijeg korišćenja potrošnje goriva, kako za standardne motore tako i za proizvodnju hibridnih automobila.

VOLKSWAGEN modeli u proizvodnji

All Rights Reserved. | 2009 - 2020. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group