O BRENDU

FIAT (Fabbrica Italiana Automobili Torino) je italijanski proizvođač automobila sa sedištem u Torinu. Fiat je osnovan od strane grupe investitora, uključujući Giovanni Agnelli-a. Tokom svoje dugogodišnje istorije Fiat je takođe proizvodio i železničke motore i vagone, vojna vozila kao i avione. Od 2009 godine Fiat je bio najveći proizođač automobila u Italiji i među prvih deset najvećih proizvođača u svetu.

 

Prvi brendiran FIAT automobil izašao je iz fabrike 1901 godine. Projektovan od strane talentovanog radnika Faccioli-a, kočiji-nalik automobil je pokretao dvo-cilindrični arhaični bokser motor sa 3 konjske snage. Glavni investitori su pristupili Faciolli-u sa idejom o razvoju vozila sa prednjim motorom. Faciolli-ov odgovor nije bio očekivan, i on je tad podneo ostavku.

 

Kao što bi i svaka kompanija uradila, zamena je tražena i ubrzo nađena. Enrico je preuzeo posao i u roku od godinu dana predstavio novi 1,2 litarski četvorocilindrični model, razvijen pomoću Mercedes-ove pozajmljene tehnologije.

 

Kako je vreme prolazilo, firma je dobila na popularnosti koja je rasla iz dana u dan, ona još uvek nije izašla iz njenog  dugačakog razvoja i faze istraživanja. Posle mnogih proba koristeći četvoro i šesto cilindrične modele, FIAT je konačno bio  spreman da otkrije svoj prvi masovno proizveden automobil, 1912 "Tipo Zero".

  

Predratno vreme je prolazilo kad je FIAT potonuo u dosadnu novu fazu proizvodnje pokrivanja potražnje aviona i tenkova. Posleratno vreme je međutim donelo italijanskom proizvođaču automobila dosta prodaje-zarade, povezane sa  veseljem - 501 Cavalli dizajniran model je izgrađen u preko 45.000 jedinica od 1926 godine. Nakon eksperimentisanja sa nekolicinom nemarnih luksuznijih modela velikih motora, Fiat nastavlja razvoj svojih visoko popularnih modela. Rezultat toga je bio 509, lagano vozilo koje prevazilazi svaki FIAT-ov prodajni rekord tog vremena: od 1929 godine, on je prodat u više od 90.000 jedinica.

 

Serija novijih modela koji dostigli ili čak nadmašili popularnost onih pre njih su kasnije pušteni, a jedan od najznačajnijih je bio 1932 Tipo 508 Ballila. Sportski 995cc 25KS i 36 KS motor, te je auto usvojen i od strane stranih proizvođača. Po licenci građen ’’rebadged’’ verzije Ballila uspešno su prodate u Nemačkoj, Čehoslovačkoj i Francuskoj.

  

Nekoliko godina pre početka Drugog svetskog rata, FIAT je bio brz pri oslobađanju novog 1500 i Tipo 500 modela, dok je  drugi po redu ostao gotovo nepromenjen sve do 1948 godine. Kako je rat došao Fiat je uživao u još većoj popularnosti zahvaljujući najprodavanijim modelima tog vremena 500 i 1100, takođe poznatih kao Millecento. Iako nije bilo većih  poboljšanja u neposrednim posleratnim godinama, italijanska kompanija je dostigla neverovatni prag od 1 miliona prodatih jedinica 600 modela - Topolino zamena. 

 

Ipak, Fiat je prestao da raste. 1957 godine je objavio dvo-cilindrični Nuova 500 model koji je izgrađen u preko 3 miliona jedinica. Po tradiciji nastavlja da razvija izuzetno popularne modele, FIAT je lansirao 124 u 1966 godini, automobil koji će postati jedan od najpoznatijih, odmah pored modela 500. Fiat-ovi sportski automobili su takođe imali svoj udeo u pohvalama, pogotovo Dino V6 opremljen sa 1987 ccm Ferrari-jevim dvo-vazdušnim, bregasto osovinskim motorom.

 

Fiat je kasnije, 1969 godine preuzeo Ferrari. Iste godine, stekao je i Lanciu. Pretvorivši se u veliku grupu, Fiat razvija novi opseg sedana i gradskih automobila kojima je ubo džekpot sa rivalom 500 i punto modelom.

FIAT modeli u proizvodnji

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group