O BRENDU

Jedan od najprepoznatljivih vozila u svetu, Mini je uspeo da postigne status kultnog automobila. Ideja i dizajn Mini-ja je u orginalu došao od kompanije British Motor Corporation, ali je automobil pretrpeo nekoliko promena kada je došlo do proizvodnje.

 

Tokom  60-ih počela je potpuna pomama jer uprkos tome što je veoma mali, Mini je zapravo imao dovoljno prostora unutra za putnike i prtljag. To je bilo moguće zahvaljujući inovativnom dizajnu prednjih točkova i motora. U početku, automobili su prodavani pod oznakom  Austin ili Moris. To je trajalo sve do 1969. godine, kada je Mini postao marka za sebe.

 

Prva Mini je proizveden u avgustu 1959. godine, kao Mark I, a takođe je bio poznat i kao Austin 850 i Morris 850 na međunarodnim tržištima, dok je u Velikoj Britaniji bio poznat kao Austin Seven ili Morris Mini-Minor. Do kraja prve generacije  1967. godine, automobili su dobili nekoliko poboljšanja, uključujući bolju suspenziju i automatski menjač.

 

Druga generacija automobila je proizvedena između 1967. i 1970. godine. Oni su imali redizajniranu prednju rešetku i veći zadnji prozor. Upravo su ovi automobili korišćeni u hit filmu “The Italian Job” iz 1969. godine.

 

Vlasnik Cooper Car Company, John Cooper  uvideo je potencijal malih automobila i odlučio da 1961. godine stvori Mini Cooper, moćniji verziju osnovnog Austin Mini Cooper-a i Morris Mini Cooper-a. On je imao veći motor - 997cc, 55hp, duple SU karburatore i bližu poziciju menjača  i kočionih diskova.

 

Dobre ocene dovele su do razvoja i sportske verzije - Mini cooper S (1963.) Cooper je takođe proizveo i automobile specijalno za trke kola. Bili su posebno uspešni u Monte Karlu koji su osvojili 1964., 1965. i 1967. godine (1966. godine su diskvalifikovani, uprkos tome što su završili na prva tri mesta).

 

Treća generacija Minija, Mark III, došla je između 1970.-2000. godine. Bili su veći, sa skrivenim šarkama vrata i prozorima na namotaj (prethodni modeli su bili klizni). Uprkos svim njihovim naporima, proizvođači jednostavno nisu mogli da donesu taj novi izgled Miniju, što se odrazilo i na ukupnu prodaju.

 

Jedini način da Mini preživi tokom 80-ih i 90-ih bio je da se dođe do "specijalnih izdanja". To je delom uradio BMW koji je kupio ostatke BMC. Ovi novi modeli su viđeni kao kul modne ikone, retro dodir na inače modernom tržištu. Ali BMW nije tu završio sa Mini logom koji se još uvek održava. Godine  2001., lansiran je tehnološki napredniji novi Mini, što inače nema nikakve veze sa starim modelima. Godine 2007. broj proizvedenih automobila je dostigao 1 milion.

MINI modeli u proizvodnji

All Rights Reserved. | 2009 - 2020. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group