O BRENDU

Henri Ford je osnovao  kompaniju 1902. godine sa 28.000 dolara u kešu, zajedno sa još dvanaest investitora, među kojima su bili John i Horace Dodge, koji su kasnije osnovali  Dodge Brothers  Motor Vehicle Company.  Ford je imao  40 godina kada je otvorio prvu fabriku u ulici Bagley, Detroit.

 

Kasnije, 16. juna 1903., Ford je inkorporirao firmu. Kompanija Ford Motor je nastavila dalje i označila svoje modele hronološki  po alfabetnom nizu, počevši od modela A pa do modela K i modela S, koji je bio poslednje fordovo vozilo sa volanom na desnoj strani. Model T je predstavljen 1908. godine, bio je dizajniran od strane Chide Harold Willis-a i dva Mađarska imigranta – Joseph A. Galamb i Eugene Farkas. Ovaj model je dokazao da je suština Fordovog vozila, postavljajući kompaniju među najuticajnije automobilske brendove u istoriji.

 

Fordov T model je bio pouzdan, praktičan i pristupačan, što je učinilo da postane veliki hit u Sjedinjenim Državama, gde je predstavljen kao vozilo za srednju klasu. Zbog uspeha automobila Ford je bio prinuđen da proširi svoj biznis i da projektuje bazične principe masovne proizvodnje, uvodeći 1913. godine prvu automobilsku pokretnu traku na svetu. Do 1913. proizvodnja Modela T dostigla je blizu 200.000 jedinica.

 

Organizacione inovacije na polju konstrukcije vozila omogućile su Fordu da redukuje vreme montiranja šasije za 10 časova, sa 12 ½ časova na 2 časa i 40 minuta.

 

Tržišta SAD-a i Kanade su se pokazala suviše mala da zadovolje Fordove planove. Do sredine 20-ih, Fordova vozila su stigla na tržišta Engleske, Francuske, Nemačke, Danske, Austrije kao i daleke Australije. Aktivnosti kompanije na evropskim tržištima su pomogle daljem rastu prihoda brenda.

 

Rat nije uzdrmao Fordovu kompaniju kao neke druge proizvođače. Nakon Prvog svetskog rata uvedena su poboljšanja koja su uključivala uvođenje kočnica na sva četiri tička i niz novih izdanja vozila kao odgovor na zahteve potrošača. Ford je 1922. godine ušao na tržište luksuznh automobila kupovinom kompanije Lincoln Motor, nazvane po Abrahamu Linkolnu kome se  Henri Ford divio.

 

Posle Drugog  svetskog rata Ford je nastavio da proizvodi putničke automobile i 1955. je predstavio novi Thunderbird model. Zatim je 1958. uveo novi brend Edsel,koji se pokazao kao neuspeh i  bio ugašen 1960. Deo neuspeha se može pripisati recesiji u tom periodu kao i viskokim cenama vozila u SADu.

 

Ford Motor Co. je uspeo da prevaziđe neuspeh sa Edselom uvođenjem novih modela - Falcon (1960.) i Mustang(1964.).

 

Ford je upao u stanje zasićenja tržišta brendom što je dovelo kompaniju blizu bankrota. Nakon velikih gubitaka u prodaji  2000-tih, Ford je bio pred neminovnošću zatvaranja.

 

Pod idejom da se vrati u posao, kompanija Ford stavlja pod hipoteku svu svoju imovinu 2006. godine i od tada kreće proizvodnja niza novih modela pod brendom Forda kao i podbrendova kao što su osveženi modeli Mercuries i Lincoln (fordov luksuzni model). Poslovanje u Evropi takođe je dobro za kompaniju, naročito nakon uvođenja modela 1997. godine. Iako se nije u potpunosti oporavio definitivno je na putu da povrati popularnost.

FORD modeli u proizvodnji

All Rights Reserved. | 2009 - 2020. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group