Marc Marquez - glasnik nove ere

Kada je pre par godine upoznao svog idola, slikao se sa njim i dobio autogram, verovatno nije ni pomišljao da će ga u bliskoj budućnosti pobediti na stazi. 

 

Simbolično je izgledala scena koja se odigrala odmah nakon prolaska vozača kroz cilj staze u Ostinu. Napisana je nova stranica istorije kraljevske klase, Marc Marquez je sa tek napunjenih 20 godina postao najmlađi pobednik u njenoj istoriji. Prvi koji se dovezao do njega i čestitao mu bio je najveći ikada, onaj koji  ne da je postao sinonim za Moto GP i motociklizam uopšte, nego je svojom veličinom i prevazišao okvire pomenutog, dr. Valentino Rossi. Isti Valentino Rossi čije je postere još kao klinac Marc lepio po sobi, isti onaj koga je jurio po stazi ne bi li se sa njim uslikao i uzeo potpis. Dakle slika koja je sigurno dirnula sve istinske ljubitellje moto-sporta i sporta uopšte, iako daleko od toga da je Doktor dao svoju poslednju reč u ovoj klasi, može se ispostaviti da se radilo o predavanju baklje.

Marc Marquez je rođen 17. februara 1993. godine u katalonskom selu Cervera, smešteno na samo sat vremena vožnje od Barcelone. Kada je imao samo 4 godine, na poklon od svojih roditelja dobio je svoj prvi motocikl. Svoj put vozača motora započeo je 2001. na šampionatu Katalonije za enduro (kros) motore. Ostvario je svoj prvi trijumf, i to mu je dalo motivaciju i još veću želju da tim putem i nastavi. Korak po korak, isprobavao je različite kategorije vožnje na dva točka, a kako sam kaže u to vreme je više voleo da vozi kros motore, van asfalta.

2004. godine na jednoj od trka upoznaje Emilia Alzamora, koji ubrzo postaje bitan faktor u njegovom životu i karijeri. Emilio postaje Marcov menadžer, i uz njegovu pomoć, sa vojih 15 godina debituje u CEV šampionatu do 125 kubika, gde je vozeći KTM imao priliku da se oproba sa nekim od najboljih mladih vozača u zemlji. 

2008. ulazi u svetski 125cc šampionat, gde sa 15 godina i 126 dana postaje najmlađi vozač u istoriji koji se popeo na podijum. Od tada,sve je kao u snu za Makeza. 2010. postaje svetski šampion sa 10 pobeda. Sledeće sezone prelazi stepenik više, u Moto2 kategoriju. Prvu sezonu završava kao drugi u generalnom plasmanu, već druge postaje šampion. Ubrzo nakon proslave titule, objavljuje da je potpisao dvogodišnji ugovor sa timom Repsol-Honda, i da će se od naredne godine takmičiti u najjačoj, kraljevskoj klasi.

Za sada, u tek svoje dve trke, pored rivala kao što su Valentino Rossi, Horhe Lorenzo, Dani Pedrosa i ostali, ima jedno treće mesto i jednu pobedu.

"Moraću da pokušam da pobeđujem Marka u početku, dok se još skroz ne privikne i ne oslobodi na stazi. Kasnije će to biti sve teže i teže", rekao je malo u šali, a više u zbiliji popularni Vale. Nama ostaje da uživamo u obračunima najboljih vozača na dva točka na svetu, i da vidimo da li je scena iz Ostina označila početak jedne nove ere u Moto Gp čampionatu.

M.D. 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group