BMW M Motorsport predstavio je svoj najnoviji adut za privatne timove i entuzijaste – M2 Racing, automobil koji svesno odbacuje preterivanja moderne ere u korist čistog, iskonskog trkačkog doživljaja…
Umesto poznatog rednog šestaka iz standardnog M2, trkačka verzija dolazi s turbo četvorocilindrašem zapremine 2.0 litra, koji razvija 308 konjskih snaga i 420 Nm obrtnog momenta. Na papiru, to je korak unazad u odnosu na 473 KS koje nudi serijska verzija. U stvarnosti, to je korak bliže legendarnom E30 M3 – trkačkom heroju s kraja osamdesetih, koji je sa svojim četvorocilindarskim motorom ostavio trajan trag na evropskim stazama.
M2 Racing je osmišljen kao ulaznica u ozbiljan autosport, bez astronomskih budžeta i komplikovane tehnologije. Sve je podređeno funkciji i jednostavnosti. Šasija je ojačana, amortizeri potpisuju KW, a tu su i sportski stabilizatori, M Compound kočnice i sedmostepeni ZF automatik uparen sa mehaničkim diferencijalom. Unutra – trkačko Sabelt sedište, kavez homologovan po FIA standardima i obavezni protivpožarni sistem. Suvozačko mesto je opciono, ali klima uređaj dolazi kao standard – jer čak i vozači žele da prežive trku u julu.
S obzirom na to koliko su troškovi GT trkanja poslednjih godina eksplodirali, BMW je pažljivo tempirao cenu ovog modela – 98.000 evra u Evropi, što ga stavlja daleko ispod M4 GT3, ali i dalje iznad serijskog M2. Razlika u ceni je opravdana – M2 Racing nudi kompletan paket spreman za stazu, uz niže operativne troškove i znatno jednostavnije održavanje. Za razliku od visoko sofisticiranih GT automobila, M2 Racing ostaje pristupačan koliko trkački automobil može biti u 2025. godini.
Premijera je održana na otvaranju DTM sezone u nemačkom Oscherslebenu, čime je jasno naznačeno da BMW s ovim modelom ne cilja egzotične prototip serije, već ljude koji zaista žele da uđu u svet trkanja, bez šestocifrenih godišnjih budžeta i bez armije inženjera iza boksa. Jens Klingman, fabrički vozač BMW M divizije, izjavio je da je M2 Racing „mnogo bliži serijskoj verziji nego M4 GT3“, ali da i dalje pruža performanse koje se od M automobila očekuju. Drugim rečima – trkački alat koji razume svakodnevnog vozača.
U vremenu kada trkački automobili sve više liče na svemirske sonde, a ulazak u svet motorsporta zahteva sponzora veličine IT kompanije, M2 Racing vraća stvari na početak. Dovoljno snage da se nasmeješ u svakom zavoju, dovoljno sigurnosti da ne misliš o posledicama i dovoljno karaktera da te podseti zašto si uopšte zavoleo vožnju. Možda je motor manji, ali duh je isti – a to je ono što se računa.