Kompanija Toyota predstavlja budućnost svojih Le Mans trkačkih mašina

Više slika

Više slika

Sa svojih pet uzastupnih pobeda od 2018. do 2022. godine, Toyota predstavlja dominantnu silu u Le Mans takmičenju...

Pre starta ovogodišnje trke koja je održana prošlog vikenda, japanski proizvođač je predstavio svoj novi potpuno vodonično pokretani koncept, razvijen u okviru pogleda u budućnost ovog takmičenja.

Toyota GR H2 Racing koncept poseduje jednosed kokpit u stilu kapsule i sofisticirane aerodinamičke komponente, uključujući usisnik vazduha F1 stila na krovu i veliko zadnje krilo. Agresivni izgled prednje strane automobila podseća na 2022 Toyota GR GT3 koncept model i kombinuje tradicionalne LED farove, velike kanale za usisavanje vazduha i praznine na rubovima koje ističu predivne, lepljive trkačke gume.

Budući trkački model meri 5.100 mm u dužini i 2.050 mm u širini, što ga čini za 200 mm dužim i 50 mm širiom od trenutnog GR010 Hybrid automobila. Međutim, iako je ova mašina sličnih proporcija kao i njen prethodnik, ona ipak poseduje potpuno redizajniranu karoseriju. Toyota nije pružila detalje vezane za specifikacije pogonskog sklopa svog novog trkačkog čuda, naglašavajući jedino da on kombinuje vodonično pokretani motor i hibridni sistem.

Brend Automobile Club de l’Ouest (ACO), koji se bavi organizacijom Le Mans 24 Hours trka, nedavno je najavio da će dozvoliti učešće modela vodonički pokretanih agregata, koji će se takmičiti u H2 kategoriji, zajedno sa tradicionalnim električnim vozilima sa gorivnim ćelijama. Upravo je ovo omogućilo kompaniji Toyota dalji razvoj ove tehnologije, kako bi u jednom trenutku ona mogla da bude primenjena i u proizvodnim vozilima.

Koncept vodoničkog modela predstavio je Akido Tojoda tokom konferencije za novinare održane na Circuit de la Sarthe stazi, gde je ostao izložen tokom trkačkog vikenda.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group