Italijanska trkačka igračka vredna sedam miliona evra

Više slika

Više slika

Era nultih emisija definitivno je sve bliža kada je reč o proizvodnim automobilima, ali je na svu sreću ostalo još puno vremena za hiperautomobile sa motorima unutrašnjeg sagorevanja, posebno za verzije namenjene isključivo trkačkim stazama...

Upravo je to slučaj sa prvim modelom novoosnovane italijanske kompanije 777 Motors, dizajniranog u saradnji sa stručnjacima brenda Dallara i inspirisanog motosportom, dok će svim zainteresovanim kupcima stići sa cenom od sedam miliona evra i u okviru proizvodne serije od svega sedam jedinica. Kompaniju 777 Motors osnovao je Andrea levi, preduzetnik i poznati kolekcionar automobila. Hiperautomobil fokusiran na trkačke staze prvi put je predstavljen novembra meseca prošle godine, ali bliža proizvodna verzija predočena je javnosti putem novih rendera na prošlonedeljnom 2023 Milano Monza Motor Show (MiMo) događaju.

Za eksterijer ove mašine zadužen je torinski dizajner Umberto Palermo, koji je inspiraciju crpio iz modela trka izdržljivosti i hiperautomobila. Agresivna aerodinamika ovog modela uključuje veliki prednji spliter, vertiklane škrge iza krovnog usisnika vazduha, veliko zadnje krilo i prominentni difuzor, oslobođene bilo kakvih ograničenja, jer 777 svejedno nije ni planiran da bude ulično legalni model i nije dizajniran kako bi podlegao bilo kakvim zvaničnim motosport regulatornim normama. Isto važi i za LED svetlosne jedinice, vozačevu ćeliju u obliku kapljice i brojne usisnike i vazdušne kanale na svim stranama karoserije.

Kompanija Dallara je bila uključena aktivno u ovaj projekat i zadužena je za FIA odobrenu jednodelnu, cevastu šasiju, aerodinamiku i inžinjerski deo posla. Ovaj model napaja srednje montirani ICE V8 agregat zapremine 4,5 litara, razvijen u okviru britanskog brenda Gibson Technology bez bilo kakvih električnih asistencija. Ova jedinica generiše 730 ks pri 9.000 rpm i pokreće je sintetičko trkačko gorivo.

Sa težinom od svega 900 kg, 777 hiperautomobil može razviti maksimalnih 370 km/h, dok njegova ekstremna aerodinamika generiše masivnih 2.100 kilograma sile potiska. Kočioni sistem i komponente vešanja preuzeti su direktno iz motosporta, omogućujući bočno ubrzanje između 3,5 i 4g. Kako bi vozači bili u mogućnosti da izdrže ovakve sile, 777 Motors će ih provesti kroz tehnički i fizički trening program, koji uključuje i vožnje u simulatoru. Za nabavku i obezbeđivanje trkačke i bezbednosne opreme zadužena je kompanija Sparco, dok je vozačima kacige spremio brend Stilo.

Sudeći prema italijanskoj kompaniji prve isporuke kupcima zakazane su za 2025. godinu, dok će svih sedam jedinica, sedam miliona evra vrednih 777 hiperautomobila zauvek ostati vezani za Moncu, gde se nalazi njeno sedište. Vlasnici mogu doći kada god to požele, koristiti ovu trkačku stazu i učestvovati u eksluzivnim događajima koji će se održavati tokom čitave godine. Targetirano vreme kruga oko Autodromo Nazionale Monza staze iznosi munjevitih minut i trideset i tri sekunde, što ga potencijalno čini svega dvadeset sekundi sporijim od onog koji je postavio 2023 F1 jednosed.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group