Umereni sportista Audi S4

Više slika

Više slika

Audi predstavlja prve podatke o novom modelu S4 2018, nastalog na dosadašnjoj liniji A4 samo u nešto izraženijem sportskom duhu.

Rivali Audija iz Štutgarta i Minhena su tek skoro primetili da postoji veliki prazan prostor između ekstremno brzih luksuznih modela i ostalih regularnih serijskih linija. Kako bi popunili taj međuprostor, Mercedes pokreće AMG 43 modele, dok BMW stvara seriju nastalu na M modelima. Za to vreme, Audi pravi umerene sportske modele već više od 25 godina u formi S serije, koja je dosta više sportski postavljena od A modela, dok je ipak daleko od RS linije automobilskih zveri nastalih u Quattro-Nmbh diviziji iz Nekarsulma. Najbolji primer je S4, koji se idealno postavlja između A4 i RS4 modela.

Model S4 sada dobija novi V6 turbo motor od 3.0 litra, sa oznakom EA839, koji je blisko povezan sa verzijom koja će biti namenjena sledećoj varijanti Porsche Panamere. Novi motor stvara 354 konjske snage, što je za 21 više od prethodne verzije 3.0 V6 motora. Motor dobija i novu verziju osmobrzinskog ZF automatskog menjača, koji menja prethodni sedmostepeni DSG menjač.

Audi izlazi sa podacima da novi S4 do 100 kilometara na čas stiže za 4.7 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena do 250 kilometara na čas. Selekcijom modova omogućen je izbor od nekoliko profila poput Dynamic, Auto ili Comfort profila. Comfort će poprilično umiriti rad motora novog S4 na toliko efikasan način, da se prosto zaboravlja kakva snaga se krije ispod poklopca haube. Uz pomoć konstantnog pogona na svim točkovima, Audi se odlično snalazi pri svim oštrim skretanjima i krivinama, dok među izborom dodatne opreme dolazi i posebna vrsta zadnjeg sportskog diferencijala i dinamički sistem upravljanja.

Na evropskom tržištu, Audi S4 dolazi sa opremom identičnom modelima A4. Spolja, S4 se razlikuje od A4 po novim aluminijumskim retrovizorima, specijalnom prednjom maskom, kao i četvorostrukom izduvnom sistemu. Dok Mercedes još uvek razrađuje strategije za razvoj AMG modela, Audi ostaje pri svojim utvrđenim zamislima produkcije modela koji balansiraju između sportskih i svakodnevnih potreba. Nije slučajnost što je S4 nastao u Ingolštatu u centrali Audija, a ne u Nekarsulmu, gde sede dizajneri RS linije, kako bi se izbegla mogućnost preterivanja u sportskom aspektu.

N.S.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group