Jedan od pet električnih automobila u Evropi potiče iz Kine

Jedan od pet prodatih EV (električnih vozila) u Evropi je proizveden u Kini – ali to nije cela priča...

Registracije automobila proizvedenih u Kini su porasle za 43 posto u regionu u januaru i februaru u poređenju sa istim periodom prošle godine, kaže Jato Dynamics. Koliko će vremena proći dok glavni zapadni proizvođači automobila ne budu istisnuti od strane svojih kineskih konkurenata? Petnaest godina? Deset? Posmatranjem najnovijih evropskih prodajnih cifrara, koje pokazuju da su automobili proizvedeni u Kini činili jedan od pet novih EV u februaru, lako je zamisliti da se to dogodi, i to uskoro – barem dok se malo dublje ne zaroni u temu.

Istina je da je celo evropsko tržište automobila bilo u porastu u februaru, ali samo za 10 procenata. Dok su automobili proizvedeni u Kini povećavali svoj udeo za 45 procenata, oni iz Nemačke i Španije, druge i treće najpopularnije zemlje porekla za nove automobile, zgrabili su samo 6 procenata veći deo pite nego prošlog februara.

Jato Dynamics napominje da su automobili proizvedeni u Kini nadmašili modele proizvedene u Italiji, Koreji, Maroku i Rumuniji – sve glavne igrače u evropskoj auto industriji – dok su takođe smanjili razliku između automobila proizvedenih u Turskoj i Velikoj Britaniji.

Felipe Munjoz, globalni analitičar u Jato Dynamics, kaže: "Rast delimično objašnjava akcija koju su preduzeli neki kineski OEM kako bi ubrzali uvoz uoči odluke EU o istrazi protiv subvencija. Povećane tarife bi mogle usporiti rast kineskih OEM, ali kao posledični efekat to bi ih takođe moglo podstaći da ubrzaju svoje isporuke u Evropu."

A koji je to uslov na koji smo aludirali u uvodu? To je da je 44 posto automobila proizvedenih u Kini registrovano od strane zapadnih brendova kao što su Tesla, Volvo i Dacia, a daljih 40 posto se odnosi na prodaju MG-a, koji je, kao i Volvo, u kineskom vlasništvu, ali ga mnogi kupci i dalje percipiraju kao evropsku kompaniju. Ako se ti modeli isključe iz jednačine, rezultat je da 16 procenata automobila proizvedenih u Kini ide pravim kineskim brendovima.

Nema sumnje da će to rasti, ali Munjoz kaže da zapadni proizvođači automobila još uvek imaju malo prostora za disanje. "Kineski brendovi još uvek imaju dug put pre nego što zauzmu značajan deo evropskog tržišta," kaže analitičar. "Upkos koracima koje su napravili u pogledu performansi i pristupačnosti, povećanje svesti i promena dugogodišnjih percepcija će oduzeti vreme."

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group