Citroen je predstavio verzije sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE) svog novog superminija C3, dostupne i sa standardnim i sa blagim hibridnim pogonskim sklopovima, šest meseci nakon debija inače identičnog, potpuno električnog e-C3...
Četvrta generacija C3 nasleđuje jače stilizovane karakteristike krosovera i naglašava pristupačnost, sa cenama koje počinju od 14.990 evra (16.275 dolara), čime je jeftiniji od svog prethodnika.
Osnovna verzija Citroena C3 opremljena je sa 1.2-litarskim trocilindričnim benzinskim motorom koji proizvodi 100 ks (75 kW / 102 PS). Snaga se isključivo prenosi na prednje točkove preko šestostepenog manuelnog menjača.
Efikasnija verzija "Hybrid 100" koristi isti benzinski motor kao svoju osnovu, iako je poboljšana sa 48-voltnom litijum-jonskom baterijom i električnim motorom integrisanim u šestostepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom. Sam električni motor proizvodi 28 ks (21 kW / 28 PS), iako se samo 12 ks (9 kW / 12 PS) tih može koristiti za ubrzanje kada je to potrebno. Vredi napomenuti da se ista konfiguracija može naći i na Jeep Avenger Hybrid.
Citroen tvrdi da blagi hibrid može voziti u električnom režimu do 50 procenata putovanja u urbanim sredinama, dok smanjuje emisije i potrošnju goriva za skoro 10 posto u poređenju sa neelektrificiranom verzijom.
Spoljašnjost C3 je teško razlikovati od njegovog e-C3 brata, jer modeli dele istu karoseriju. Jedina razlika je odsustvo oznake "e" na profilu i oznake C3 na prtljažniku. Model je dostupan u dva nivoa opreme kao deo napora Citroen brenda da pojednostavi svoju ponudu.
Minimalistička kontrolna tabla ističe informativno zabavni displej od 10,25 inča na vodećoj "Max" trim verziji, dok će kupci osnovnog "You" modela morati da se zadovolje držačem za pametni telefon. Novi Citroen Head Up Display nadoknađuje odsustvo tradicionalne instrument table i standardno je uključen u oba nivoa opreme. Takođe, tu je mnogo odeljaka za skladištenje koji pojačavaju praktičnost superminija. Opcije opreme uključuju automatski klima uređaj, bežično punjenje pametnog telefona, dok su ADAS funkcije uglavnom ograničene na osnovne.
Iako dugačak 4.015 mm (158,1 inča), novi Citroen C3 tvrdi da nudi više unutrašnjeg prostora i lakši pristup u poređenju sa prethodnom generacijom. To se uglavnom pripisuje većem klirensu od 197 mm (7,8 inča) i višem telu. Takođe, prtljažnik je povećan za 10 litara na velikodušnih 310 litara.
Slično kao i njegov prethodnik, novi C3 daje prioritet udobnosti, sa luksuznim sedištima koja koriste obilnu količinu pene. Takođe, model standardno dolazi sa Citroen Advanced Comfort suspenzijom, koja sadrži progresivne hidraulične jastuke za efikasno apsorbovanje udaraca. Vredi napomenuti da je EU-spec C3 baziran na novoj Smart Car arhitekturi, sa specifičnim modifikacijama za region u poređenju sa mehanički srodnim novim C3 koji se prodaje u Indiji i Južnoj Americi.
Isporuke Citroena C3 za 2024. godinu će prema očekivanjima u Evropi otpočeti ovog leta. U Francuskoj, cena počinje od 14.990 evra (16.275 dolara) za C3 You sa neelektrificiranim 1.2-litarskim motorom i ručnim menjačem. Radi poređenja, odlazeći C3 koji je prvobitno predstavljen 2016. godine i dobio je osveženje 2020. godine, trenutno košta 16.590 evra (18.014 dolara) na istom tržištu. Što se tiče potpuno električnog Citroena e-C3 za 2024. godinu, cena počinje od 23.300 evra (25.301 dolara), iako će uslediti pristupačnija verzija 2025. godine po ceni od 19.990 evra (21.708 dolara).
Glavni rival Citroen C3 je Dacia Sandero Stepway, koji je jedini drugi takmičar u stilu krosovera u segmentu superminija. Druga potencijalna pretnja je usko povezani Fiat Panda sledeće generacije, koji će debitovati leta 2024. godine, verovatno oponašajući specifikacije svog francuskog srodnika.