Zbog čega su Amerikanci odustali od klasičnog dizajna i prešli na kamione duge njuške

Svi vozači šlepera kod nas u Evropi, kao i u Aziji, upravljaju mašinama koje poseduju ravne kabine na prednjoj strani, dok je u Severnoj Americi popularan dizajn koji izgleda kao pseća glava na točkovima, bez ušiju, naravno...

Međutim, ovo nije oduvek bio slučaj, jer je u SAD nekada baš dizajn sa kabinom iznad motora bio naširoko rasprostranjen, tako da ostaje pitanje zbog čega su se vozači preko okeana odlučili na ovakav potez? Postoje prednosti i mane obe vrste kamiona, kako onih ravnog tako i onih dugog nosa, ali razlozi zbog kojih smo mi i Amerikanci u jednom momentu počeli da favorizujemo različiti dizajn, iako smo nekada koristili identičan, u suštini se svodi na zakone, posebno one koji se odnose na ukupnu dužinu vozila.  

Kamioni ovde kod nas u Evropi podležu pravilniku koji uključuje maksimalnu ukupnu, odnosno kombinovanu dužinu kamiona i prikolice, u okviru sličnih zakona koji su trajali gotovo čitavog dvadesetog veka i u SAD. Međutim, nakon promene pravilnika krajem sedamdesetih godina, maksimalna dužina Američkih kamiona odnosila se samo na dužinu prikolice, a ne čitavo vozilo, što je dovelo do toga da proizvođači kamiona krenu sa kreiranjem većih modela sa putničkim kabinama dugog nosa.

Pored činjenice što Amerikancima uvek sve mora biti veće u poređenju sa ostatkom sveta, standardni evropski modeli sa kabinama iznad motora poseduju svoje prednosti, uključujući veću preglednost i poboljšane manevarske sposobnosti, što je samo još jedan od razloga zbog čega fantastično funkcionišu na našim putevima koji su uži. Međutim, ovo nije problem u Americi, tako da je prebacivanje na dugi nos donelo vozačima više mesta za spavanje pozadi, zajedno sa sveukupno manjom visinom kabine, što je opet čini pristupačnijom.

Pomeranjem motora napred i izvan kabine, zajedno sa povećanjem međuosovinskog rastojanja, donelo je vozačima manje buke i vibracija u dugonosim kamionima, a zbog toga što više nisu bili primorani da podižu čitavu kabinu kako bi pristupili mašini, oni više nisu provodili po pola sata kako bi lepo složili sve svoje magazine erotske sadržine koji bi se leteli svuda naokolo kada dođe vreme za održavanje i servis.

Na kraju, ispada da američkim dugonosim kamionima zaista idu u prilog brojne stvari, a jedna od glavnih je i bezbednost. Kamioni kod nas u Evropi ograničeni su na 90 km/h, dok su američkim modelima dozvoljeno da se kreću dosta brže, mada nikako ne bismo želeli da doživimo udes sa natovarenim šleperom koji leti 130 km/h, nevezano sa tim koliko haube imamo ili ne ispred sebe.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group