Porsche još uvek veruje da znamo da koristimo kvačilo

Dok je većina proizvođača sportskih automobila manuelni menjač poslalo u istoriju zajedno sa telefonom na okretanje, Porsche i dalje tera inat…

I to uspešno. Da, manuelci u 911 porodici postaju sve ređa egzotika, ali oni najtvrdoglaviji ljubitelji tri pedale i dalje dobijaju svoju porciju – makar u Kaliforniji, gde, izgleda, ljudi još vole da pomeraju desnu ruku i levu nogu.

Michael Rösler, čovek zadužen za 911 liniju, otvoreno priznaje da u Evropi ručni menjač nikoga ne zanima – jedva 2–3% kupaca naruči Carrera sa tom opcijom, što dobavljačima zadaje glavobolje. Ali preko bare, priča je drugačija: GTS je u Americi imao čak 50% kupaca sa ručnim menjačem. Zato je Carrera T uopšte i zaživela – jer je Rösler želeo da udovolji tim tvrdoglavcima.

Po svemu sudeći, problem je što hibridi kvare zabavu: GTS i Turbo su već zarobljeni u PDK menjačima sa elektromotorom, pa nema prostora za tri pedale. Ali Porsche još nije odustao – možda nas čeka GT3 Cabriolet sa ovom opcijom, jer Kalifornijci, kako kažu u Štutgartu, obožavaju da slušaju motor dok spuštenog krova menjaju brzine kao u neka srećnija vremena.

I gle čuda – već su uhvaćeni prototipi GT3 kabrioleta kako se sunčaju na kalifornijskim putevima. Porsche možda ne može da pobedi trend hibridizacije, ali bar zna kako da ostane relevantan: nudeći manuelni menjač kao relikviju budućim kolekcionarima.

U eri u kojoj automobili sami parkiraju, voze i skoro sami pišu pesme, Porsche je ostao tvrdoglavi dinosaur koji i dalje veruje da vozač ima šta da radi iza volana. A mi kažemo – neka traje dokle može. Jer ništa ne zvuči tako dobro kao zvuk boksera iza leđa… i klik kvačila pod levim stopalom.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group