Fordova kriza opoziva se širi – problematični vazdušni jastuci i elektronika na preko 314.000 vozila

Ford kao da ima neiscrpni izvor glavobolja – posle opoziva skoro pola miliona crossovera zbog creva za kočnice, stiže još jedan udarac...

Ovoga puta povlači se 314.021 vozilo, i to zbog dva odvojena problema: pucanja vazdušnih jastuka i elektronike koja se ponaša kao da je opsednuta.

Najozbiljniji slučaj pogađa 100.900 Ford Rangera (2024–2026). Tokom testiranja otkriveno je da se bočni vazdušni jastuci prilikom otvaranja dodiruju sa B stubom, što može izazvati cepanje i gubitak pritiska. Ukratko – umesto da štiti, jastuk može da otkaže baš kada vam je najpotrebniji.

Fordov „lek“? Vlasnici će morati u servis gde će tehničari ugraditi zaštitni štit između jastuka i lima.

Drugi opoziv pogađa čak 213.121 SUV (2025 Explorer i 2025 Lincoln Aviator). Problem je u loše zalemljenim komponentama u kontrolnom modulu karoserije, što može izazvati listu simptoma dužu od servisnog računa: neispravni podizači prozora, greške na displeju, nefunkcionalne lampice u kabini, alarm, grejač zadnjeg stakla, USB punjači, pa čak i neosvetljene zadnje prikolice. Klima takođe može da odluči da duva samo toplo.

Ford je primio 21 garancijski zahtev vezan za ovaj problem, a rešenje je… diskutabilno. Ako auto ima ispod 9.000 milja, menja se modul. Ako ima više – serviseri će samo „proveriti funkcionalnost“ i odlučiti da li treba zamena. Drugim rečima, ako ste imali sreće do sada – Ford misli da će vas sreća pratiti i dalje.

Ford tvrdi da njihovi statističari imaju „veliko poverenje“ da se kvar neće javiti nakon 9.000 milja. Ali s obzirom na istoriju od preko stotinu opoziva u poslednjih nekoliko godina, poverenje vozača polako nestaje.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group