Tesla više nije neprikosnoveni kralj evropskog EV tržišta. U julu 2025. prodaja im je pala za 40%, što im je prepolovilo tržišni udeo, dok su Kinezi – na čelu sa BYD – prosto eksplodirali.
Prema podacima ACEA, Tesla je u julu registrovala 8.837 automobila širom EU, UK i EFTA regiona. Prošle godine u istom mesecu imali su skoro 15.000. Samo u EU pad je iznosio preko 42%. Rezultat: tržišni udeo pao sa 1,4% na samo 0,8%.
U isto vreme, kineski BYD je zabeležio 225% rast i prodao 13.503 vozila, čime je u julu pretekao Teslu i uzeo 1,2% tržišta. Njihova formula je jednostavna – dobro opremljeni EV i hibridi po ceni nižoj od konkurencije. Evropski kupci sve češće biraju „best value“ umesto statusnog simbola.
Na Teslin pad utiče i sam Elon Mask. Njegova kontroverzna reputacija sve više odbija evropske kupce, dok novi Model Y Performance – najskuplja varijanta u gami – ne deluje kao model koji može da povuče prodaju.
Ukupno gledano, Evropa sve brže prelazi na struju:
- BEV +39%
- Hibridi +14%
- Plug-in hibridi +57%
Za isti period benzinci su pali -21%, a dizeli -26%. Tradicionalna goriva su očigledno u silaznoj putanji.
Tesla je i dalje ispred BYD u ukupnim brojkama za 2025, ali razlika se topi. Ako se trend nastavi, Kina bi vrlo brzo mogla da postane novi lider na evropskom EV tržištu.