Trka za titulu najbržeg električnog automobila sveta dobila je novog šampiona – i to iz Kine…
BYD Yangwang U9 Track Edition zvanično je probio granicu i postao najbrži EV ikada, prestigavši hrvatski Rimac Nevera R. Na test stazi u nemačkom Papenburgu, profesionalni vozač Mark Baseng izveo je U9 do neverovatnih 472,41 km/h. Time je oborio prethodni rekord Nevere R koja je u julu dostigla „samo“ 431,45 km/h.
Za poređenje – standardni Yangwang U9 iz novembra 2024. stigao je do 391,94 km/h. Dakle, Track Edition nije samo brži, već je potpuno nova liga.
Ispod karoserije kriju se četiri elektromotora po 744 KS, ukupno 2.960 KS. Odnos snage i težine? Brutalnih 1.200 KS po toni. Rimac Nevera R, koliko god bio impresivan, zaostaje sa 978 KS po toni.
Kako bi ukrotio tu snagu, U9 koristi napredni sistem raspodele obrtnog momenta i e4 Platformu sa DiSus-X inteligentnim vešanjem koje se automatski prilagođava stazi. Takođe, ovo je prvi masovno proizvedeni automobil sa 1.200V ultra-visokonaponskom platformom.
Model je na testu imao zakrpljene spojeve trake radi boljih aerodinamičkih performansi, opcioni karbonski spliter, dok je izbačeno masivno zadnje krilo.
Gume? Posebno razvijene semi-slick pneumatike Giti Tire, sa optimizovanim smešama i tretmanima koji sprečavaju klizanje felne i gume.
„Prošle godine sam mislio da sam dostigao maksimum. Nisam očekivao da ću tako brzo oboriti sopstveni rekord – ali evo nas,“ rekao je Baseng posle vožnje.
Kina je sada zvanično preotela titulu – i pitanje je, da li će Rimac, Bugatti ili Koenigsegg uzvratiti?