Godinama je Tesla svoje skrivene kvake na vratima predstavljala kao „pobedu dizajna“…
A onda se desilo da deca i odrasli završavaju zarobljeni unutra – i odjednom to više nije „seksi dizajn“, nego ozbiljan bezbednosni problem. Tek posle talasa incidenata i istrage američke agencije NHTSA, brend je priznao da menja ceo koncept.
Franz fon Holcauzen, šef dizajna Tesle, potvrdio je da novi sistem kombinuje elektronsko i mehaničko otvaranje u jednom dugmetu, kako bi bio intuitivan i u „panic situacijama“. Do sada su te funkcije bile odvojene, a njihova lokacija se menjala od modela do modela – što je u stvarnim uslovima panike značilo gubljenje dragocenih sekundi.
NHTSA je od 2018. godine registrovala više od 140 prijava o kvarovima na Teslinim kvakama. U devet slučajeva roditelji nisu mogli da otvore zadnja vrata Modela Y kako bi izvukli decu. Četiri puta su morali da razbijaju prozore – jer mališani nisu mogli da pronađu skriveni manuelni prekidač.
„Ako u panici morate da nagađate da li kvaka radi na struju ili mehaniku, nismo obavili posao kako treba“, priznao je Holcauzen u intervjuu.
Dodatni šamar stigao je iz Kine, koja razmatra zakon kojim bi uvučene (flush) kvake bile potpuno zabranjene. Novi propisi bi obavezali sve proizvođače da imaju jasno vidljiva i uvek dostupna mehanička rešenja. Tesla kaže da je spremna da se prilagodi i da novi dizajn „već izgleda odlično“.
Kada stižu nove kvake? Zvaničnog datuma još nema, a otvoreno pitanje je i da li će postojeći vlasnici – Modela 3, Modela Y, Modela S i Modela X – moći da retrofituju novi sistem. Jasno je samo jedno: tek kada su ljudi, pa i deca, ostali zarobljeni unutra, Tesla je odlučila da promeni filozofiju.