Mazda CX-30 za 2026 poskupela, dobila novi „Aire edition“ i šminku vrednu 800 dolara

Više slika

Više slika

Mazda je odlučila da njen crossover srednje klase, CX-30, ne sme da deluje umorno pred konkurencijom – pa je u 2026. ušao sa blagim osveženjem i, naravno, većom cenom…

Osnovni model sada startuje od 25.975 dolara, što je skoro 800 dolara više nego prošle godine. To, naravno, neće zvučati dramatično za kupce koji već razmišljaju o crossoveru u tom rangu, ali je dovoljno da izazove ono večito pitanje: da li zaista dobijamo nešto više, ili samo plaćamo marketing o „novom duhu stila“?

Mazda tvrdi da dobijamo više – i to počinje od mehanike. Svi modeli sada imaju standardni limitirani diferencijal, što znači bolje prijanjanje i kontrolu u krivinama, dok su amortizeri revidirani kako bi vožnja bila mekša i udobnija. Drugim rečima, Mazda sada nudi ono što su vozači odavno očekivali, ali tek posle simboličnog poskupljenja. Tipično.

Kada se zaviri u kabinu, vidi se da Mazda pokušava da podigne nivo tehnologije i udobnosti kako bi zadržala pažnju kupaca u eri kada kineski i korejski rivali nude sve veće ekrane i sve niže cene. Modeli iz viših paketa sada dobijaju 10,25-inčni ekran koji menja zastareli osmo-inčni, bežični punjač, unapređene funkcije Android Auto i Apple CarPlay, pa čak i nova sedišta sa grejanjem i memorijom. Niko neće reći da su to loše promene, ali teško da su revolucionarne – CX-30 je pre evolutivni upgrade nego prava transformacija.

Najviše pažnje privlači Aire edition, nova varijanta koja zvuči kao da ste kupili dizajnerski parfem u duty-free zoni, a ne automobil. Crni detalji na spoljašnjosti, crne felne i unutrašnjost sa belim sedištima i sivim umecima zvuče atraktivno na brošuri – ali svako ko ima decu ili psa zna da je to pozivnica za večnu borbu sa flekama. Dakle, Mazda vas izaziva: ili živite Instagram život i čistite enterijer posle svake vožnje, ili se pomirite sa tim da „Aire edition“ posle šest meseci izgleda kao „Coffee edition“.

Za one koji žele više snage, tu je i Turbo Aire edition. Cena mu je 34.410 dolara, što je za 1.270 više nego ranije. Pod haubom se i dalje nalazi 2,5-litarski turbo motor sa 250 KS i 433 Nm obrtnog momenta. To je ozbiljna snaga za jedan kompaktni crossover, ali i ovde se postavlja pitanje da li je Mazda dovoljno uradila da se istakne naspram konkurenata iz Evrope i Koreje koji u sličnoj cenovnoj klasi nude i više opreme i sve naprednije hibride.

Na samom vrhu ponude nalazi se CX-30 Turbo Premium Plus, koji startuje od 37.900 dolara. Cena je porasla za 750 dolara, a promene su minimalne – crni bedževi i grejani volan. Ukratko, plaćate više da biste dobili nešto što bi u nekom normalnom univerzumu trebalo već da bude uključeno.

Kada se sve sabere, 2026. Mazda CX-30 donosi kozmetičke i tehničke nadogradnje koje će zadovoljiti verne fanove, ali teško da će privući novu publiku koja traži ozbiljnu promenu. U SAD će kupci možda lakše progutati ovo poskupljenje, ali u Srbiji i regionu realnost je da će se razlika osećati još jače zbog carina, poreza i već postojećih visokih marži. Dakle, dok Mazda priča o „novom dahu stila“, lokalni kupci će pre gledati u novčanik i pitati se da li je bolja opcija kompaktni SUV konkurencije sa više opreme za iste pare.

CX-30 ostaje pouzdan izbor sa dobrim voznim karakteristikama i atraktivnim dizajnom. Ali u vremenu kada tržište traži inovaciju, Mazda igra na sigurno – i naplaćuje to dodatno. Možda će vas osvojiti „Aire edition“ i Instagram estetika, ali praktični vozači će samo slegnuti ramenima i zaključiti: sve isto, samo skuplje.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group