Tinejdžerka pala vozački jer nije koristila kočnice na Tesli

U Kanadi, gde vozački ispit ionako deluje kao ritual inicijacije, tinejdžerka iz grada Nort Bej doživela je blamažu decenije – pala je test jer nije koristila kočnicu…

Ne, nije pojurila kroz crveno svetlo. Vozila je Tesla Model Y i oslanjala se isključivo na regenerativno kočenje. Problem? Ispitivač to nije prepoznao kao validan način usporavanja.

Otac devojke, Erik Simar, rekao je za CBC News da je njegova ćerka vozila njegovu Teslu i nije znala kako da isključi regen kočenje. Kada je pokušala da pita, ispitivač joj nije dozvolio da zove oca i čak je označio vozilo kao „neispravno“. Dakle, auto je radio tačno ono što Tesla reklamira, ali na testu je tretiran kao da mu je otkazao sistem.

Ispostavilo se da nema jasnog pravila – neki kandidati u Ontariju smeju da koriste regen kočenje na testu, dok druge primoravaju da ga isključe. Ministarstvo saobraćaja Ontarija u zvaničnom odgovoru navodi da kandidati moraju da razumeju kako sistemi poput regenerativnog kočenja, adaptivnog tempomata i automatskog parkiranja utiču na vožnju. Ali nigde ne piše da je obavezno pritisnuti pedalu kočnice da bi se vozilo zaustavilo.

Drugim rečima, vozač koji potpuno kontroliše auto i stane na vreme – ipak je kažnjen zato što to nije uradio na „tradicionalan način“. Ironično, tehnologija koja čini vožnju sigurnijom ovde je postala razlog za neuspeh.

Ovaj slučaj samo podseća koliko se sistemi kao što su regenerativno kočenje ili upozorenje na semafor teško uklapaju u zastarela pravila polaganja. I dok kompanija Tesla promoviše inovacije, zvanične institucije i dalje očekuju da vozači pritiskaju pedale kao da su za volanom starog Forda iz devedesetih.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group