Nekada davno, omiljeno sredstvo amaterskih trkača bili su roudster automobili. Ipak, sa dolaskom nauke o aerodinamici, ali i bezbednosti, ovi modeli pali su u nemilost...
YouTube kanal KILE.ENGINEERS je pokušao da odgovori na pitanje zašto ne možemo tako često videti veliko krilo na zadnjem delu kabrioleta u motosportu, ili barem zašto ih ne vidite sa spuštenim krovom.
Da bi pokazao zašto vožnja spuštenog krova čini veliko zadnje krilo pomalo beskorisnim, koristio je primer prve generacije Mazde MX-5 Miata, upravo onog tipa automobila koji bi amater mogao da razmotri da poboljša.
Sa CFD softverom, on pokazuje kako na prolaz vazduha preko vozila utiče prisustvo krova i kako, sa spuštenim, krilo gubi protok vazduha.
„Sada sam opremio ovaj auto sa veoma širokim krilom pozadi, mnogo širim nego što bi bilo koja razumna osoba stavila na MX-5. Možete jasno primetiti, da šta god da pokušam da dobijem kao centralni efekat, zapravo postižem samo ogroman gubitak potisne sile", objašnjava vlasnik kanala, Kajl Forster, bivši aerodinamičar F1.