Zašto zadnja krila ne funkcionišu na kabrioletima

Nekada davno, omiljeno sredstvo amaterskih trkača bili su roudster automobili. Ipak, sa dolaskom nauke o aerodinamici, ali i bezbednosti, ovi modeli pali su u nemilost...

YouTube kanal KILE.ENGINEERS je pokušao da odgovori na pitanje zašto ne možemo tako često videti veliko krilo na zadnjem delu kabrioleta u motosportu, ili barem zašto ih ne vidite sa spuštenim krovom.

Da bi pokazao zašto vožnja spuštenog krova čini veliko zadnje krilo pomalo beskorisnim, koristio je primer prve generacije Mazde MX-5 Miata, upravo onog tipa automobila koji bi amater mogao da razmotri da poboljša.

Sa CFD softverom, on pokazuje kako na prolaz vazduha preko vozila utiče prisustvo krova i kako, sa spuštenim, krilo gubi protok vazduha.

„Sada sam opremio ovaj auto sa veoma širokim krilom pozadi, mnogo širim nego što bi bilo koja razumna osoba stavila na MX-5. Možete jasno primetiti, da šta god da pokušam da dobijem kao centralni efekat, zapravo postižem samo ogroman gubitak potisne sile", objašnjava vlasnik kanala, Kajl Forster, bivši aerodinamičar F1.

Dijagram pritiska na površini vozila pokazuje kako skidanje krova uklanja veći deo ove sile sa krila, sprečavajući nastanak sile potiska. „Međutim, kada pogledate ispod automobila, vidite najveće razlike“, kaže on. „Ceo ovaj središnji deo krila ne stvara skoro nikakvo opterećenje u kućištu sa krova, dok, u krovu na kućištu, generišemo tonu opterećenja kroz taj centralni deo."

Kao rezultat toga, automobil sa krilima zapravo stvara manje otpora sa spuštenim krovom nego kada je on podignut. Svakako, krilo bi se moglo podići više, kao što je to bilo u ranim danima istraživanja aerodinamike Formule 1, ali jednostavno postavljanje krova na MX-5 rešava problem na elegantniji način.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group