Veliki proizvođači popadali na ispitu bezbednosti putnika na zadnjim sedištima

Više slika

Više slika

Pet malih putničkih vozila pre nekoliko dana nije uspelo da dostigne ’dobar’ rejting na IIHS testovima sudara...

Usavršeni test preklapanja otkrio je da su putnici na zadnjim sedištima u većoj opasnosti tokom ovakvih tipova udesa. Ono što je IIHS otkrio, zaključilo je koja su vozila najbolja i najgora i koji bi proizvođači pod hitno trebalo da reše ovaj problem.

Prošle godine, podaci su indicirali da putnici na zadnjim sedištima mogu biti u većem riziku od smrtnog ishoda ili ozbiljnog povređivanja u poređenju sa onim na prednjim. IIHS tvrdi da do ovoga dolazi zbog toga što su putnici na prednjim sedištima danas bezbedniji nego ikada. Sada, cilj proizvođača predstavlja poboljšavanje bezbednosti na zadnjim sedištima putem usavršenog čeonog kreš testa. Deo koji je ažuriran u ovom segmentu predstavlja dodavanje lutke u veličini odraslog čoveka na zadnje sedište kako bi se ispitao uticaj udesa na zadnjoj strani.

Honda Civic sedan i Toyota Corolla sedan modeli su imali podjednake rezultate na svim testovima, a to uključuje ’dobar’ rejting u gotovo svim kategorijama. Međutim, postoji jedna stavka u kojoj su podbacili, ali kako bismo bili potpuno fer, bitno je reći da je svih pet pokleklo na istom mestu, odnosno na zadnjem putničkom segmentu i kinematici.

Oba ova modela su na njihovim zadnjim putničkim delovima pokazala nešto što IIHS naziva ’podmornicom’, odnosno pomeranje krilnog pojasa ka stomaku, što samo po sebi povećava rizike za povređivanje abdomena. Ponovo, svi ovi automobili su imali isti problem, ali je ostalih tri modela imalo i značajno više dodatnih poteškoća tokom testova, takođe.  

Kia Forte završila je sa sveukupnim ’lošim’ rejtingom zahvaljujući lošem rezultatu na otpornosti glave i vrata na zadnjem putničkom delu, zajedno sa ’umerenim’ bodovima koje je model dobio na merenju povreda grudnog koša. Nissan Sentra model imao je iste probleme, sa dodatkom zabrinutosti za glavu i vrat putnika na prednjoj strani. Subaru Crosstrek pokazao je marginalne performanse po pitanju bezbednosti glave i vrata putnika na zadnjim sedištima i veoma loše performanse kada su u pitanju povrede grudnog koša.

IIHS veruje da će proizvođači iskoristiti ove podatke i na kraju popraviti bezbednost putnika na zadnjim sedištima svojih modela, a ovo bi moglo da otpočne sa ugrađivanjem boljih delova za pojaseve, uključujući zatezače prilikom sudara, dok nama ostaje da vidimo da li će se i kada ovo zapravo dogoditi.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group