Ulično legalni trkački Ferrari koji stari kao najbolje vino

Više slika

Više slika

Ferrari F50 je dugovečan model koji je ipak u senci uspešnije F40 linije, a iako nema ništa loše u tome što nije uspeo da nadmaši ovu posebnu legendu, kao mlađi legacy model definitivno je vredan razmatranja...

Ovo je makar nešto u šta Kris Haris veruje, nazivajući F50 jednim od najambicioznijih Ferrari modela ikada kreiranih. Iako F50 poseduje pravi oblik i motornu notu, činjenica da je dugo smatran vrhunskim modelom po pitanju brzine i performansi, kolekcionare ponovo vraća njegovom šarmu. Za početak, jedan od njegovih glavnih aduta jeste to što predstavlja najfokusiranijeg ’uličnog trkača’ u skorijoj istoriji.

Ali, ovo nije hiperbola i ovaj predivni model posedovao je karbonsku cevastu konstrukciju u vreme kada su se drugi superautomobili i dalje oslanjali na drevnu tehnologiju, dok je blok motora F50 linije stigao direktno iz F1 programa kompanije Ferrari. Ukoliko vas ovo ne fascinira dovoljno i smatrate da je lako ugraditi F1 agregat u ulično legalno vozilo, sagledajte ipak stvari iz druge perspektive i samo se setite koliko je Mercedes dugo odlagao premijeru svog AMG One modela.

Kada se konačno našao na ulicama, 3,5 litara veliki V12 motor razvijao je 512 ks i bio je povezan sa šestostepenom manualnom transmisijom. Još jedan dokaz da se ovde zaista radi o ulično legalnom trkačkom modelu predstavljao je akcenat na menjaču i pogonskoj jedinici kao ključnim činiocima. Sve to zvuči predivno, a sudeći prema Krisu Harisu, takođe ga čini modelom koji donosi spektakularno vozačko iskustvo.

Druga poželjna karakteristika F50 modela jeste epoha u kojoj je nastao. Poslednja vrhunska ponuda ove linije, koji je nudio manualni menjač, stigla je u vrhunskoj eri automobilskog dizajna. Gurajući treću deceniju, F50 nije toliko mator kako bi bio dosadan i izluđivao, ali je dovoljno star kako ne bi imao svu modernu elektroniku koja staje na put vozačkom iskustvu.

Možda je baš vreme bilo potrebno više od svega predivnom F50 modelu, a iako je uvek bio brz i privlačan, baš kao i novi superautomobili, on je ipak bio previše intenzivan kako bi pozirao na gala izložbama, odnosno bilo gde gde se bogati šepure svojim četvorotočkašima. Sada, u svojoj klasičnoj formi, očekivanja od ovog modela su nešto drugačija, sa nešto nelagodnosti i intenziteta koji su više nego poželjni kod starih automobila. U zamenu za ove ’nedostatke’, vlasnici dobijaju nezaboravno vozačko iskustvo, priču koju mogu ponoviti milion puta i to je nešto što F50 definitivno sa sobom donosi.

Deluje da je konačno došlo vreme da F50 zasija u punom sjaju, a kako Haris ističe, kolekcionari danas prepoznaju ovo i klima se polako menja, podižući cenu ovim jedinicama. Aukcijsko nadmetanje za ovaj posebni model koji vidite i koji se nalazi na prodajnoj listi Collecting Cars brenda, u vreme pisanja ovog članka već je dostiglo cenu od 2,25 miliona evra.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group