1992 AMG-Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II predstavlja punokrvnu trkačku mašinu i jedan od najvažnijih sportskih automobila u istoriji...
Kreiran u godini prvog DTM šampionata ove serije, predivni automobil predstavlja izvanredan primerak onoga što bi se danas smatralo nečim što prkosi zakonima aerodinamike. Priča Mercedes 190 E trka počinje ranih osamdesetih sa Group B šampionatom, u kome je Mercedes poželeo da se takmiči. Kada je ovo trkanje postalo previše opasno i kada je FIA na kraju povukla ovu kategoriju, Mercedes je zvanično zamrzao svoje ambicije u motosportu za ovaj automobil.
Uprkos zvaničnom ukidanju projekta, grupa inžinjera koja je uložila svoje živote u njega, krvavim naporima uspela je da održi razvoj trkačke verzije ovog automobila. Njima je na kraju dozvoljeno da nastave rad na ovom projektu, pod uslovom da kreiraju verziju performansi slavnog 190 E modela namenjenog putevima, koji će kasnije biti samo unikatni promotivni materijal na 1984 Nürburgring Race of Champions trci, koju je tada mladi Ajrton Sena osvojio.
Automobil je na svu sreću prodat u dovoljnom broju primeraka kako bi zadovoljio FIA homologacijske zahteve, dok je u to vreme 2,3 litara Cosworth napajana verzija, koju su inžinjeri kompanije Mercedes u tajnosti razvijali, završila u rukama AMG-a kao sasvim odvojen entitet. Do 1986. godine, 190 E model predstavljao je automobil koji je trebalo pobediti u DTM šampionatu, stoga su odluke kompanije Mercedes da ne pruža podršku svojim trkačkim naporima oslabile.