Trkačka legenda zbog koje je kompanija BMW redizajnirala svoj vazdušni tunel

1992 AMG-Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II predstavlja punokrvnu trkačku mašinu i jedan od najvažnijih sportskih automobila u istoriji...

Kreiran u godini prvog DTM šampionata ove serije, predivni automobil predstavlja izvanredan primerak onoga što bi se danas smatralo nečim što prkosi zakonima aerodinamike. Priča Mercedes 190 E trka počinje ranih osamdesetih sa Group B šampionatom, u kome je Mercedes poželeo da se takmiči. Kada je ovo trkanje postalo previše opasno i kada je FIA na kraju povukla ovu kategoriju, Mercedes je zvanično zamrzao svoje ambicije u motosportu za ovaj automobil.

Uprkos zvaničnom ukidanju projekta, grupa inžinjera koja je uložila svoje živote u njega, krvavim naporima uspela je da održi razvoj trkačke verzije ovog automobila. Njima je na kraju dozvoljeno da nastave rad na ovom projektu, pod uslovom da kreiraju verziju performansi slavnog 190 E modela namenjenog putevima, koji će kasnije biti samo unikatni promotivni materijal na 1984 Nürburgring Race of Champions trci, koju je tada mladi Ajrton Sena osvojio.

Automobil je na svu sreću prodat u dovoljnom broju primeraka kako bi zadovoljio FIA homologacijske zahteve, dok je u to vreme 2,3 litara Cosworth napajana verzija, koju su inžinjeri kompanije Mercedes u tajnosti razvijali, završila u rukama AMG-a kao sasvim odvojen entitet. Do 1986. godine, 190 E model predstavljao je automobil koji je trebalo pobediti u DTM šampionatu, stoga su odluke kompanije Mercedes da ne pruža podršku svojim trkačkim naporima oslabile.

Međutim, 2,3 litara veliki agregtat se uskoro pokazao prilično slabim i takmičenje ga je prevazišlo, što je konačno dovelo do saradnje u kojoj je Mercedes zamolio Coswort da mu razvije 2,5 litara veliku jedinicu, koja je zadužena za rađanje Evolution I i Evolution II serija.

Sudeći prema dokumentima koje je obezbedio prodavac, automobil koji vidite poseduje inlajn četvorocilindrični agregat, zapremine 2,5 litara, dobar za 368 ks i 300 Nm obrtnog momenta. Ovo je značajno povećanje snage u poređenju sa Evolution I modelom, ali je ovaj EVO II imao još nekoliko trikova u okviru svojih aerodinamičkih unapređenja.

Ove komponente su bile toliko ekstremne da je prema izvorima, vodeći čovek dizajna kompanije BMW izjavio kako ova mašina prkosi zakonima aerodinamike i da upravo ona dokazuje razlike između Minhena i Štutgarta. „Ukoliko to zadnje krilo zapravo funkcioniše, onda mi moramo redizajnirati naš vazdušni tunel“, izjavio je direktor.

Ovu legendu potkrepljuje i činjenica da je BMW nedugo potom redizajnirao svoj vazdušni tunel i 190 E 2.5-16 Evolution II je osvojio svoju prvu šampionsku titulu 1992. godine u rukama Klausa Ludviga. Automobil koji vidite u našoj galeriji vozio je F1 i Le Mans takmilčar Bernd Šnajder, koji je sa njim završio na trećem mestu 1993. godine.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group