Tesla baterije nude samo 64 % procenjenog dometa nakon tri godine

Prema novim izveštajima, baterije Tesla Model 3 i Y su znatno degradirale mnogo pre isteka njihove garancije...

Kako biste se osećali kada biste kupili na primer novi Toyota Corolla model danas i kada bi se njegov rezervoar smanjio za trećinu nakon tri godine upotrebe? Verujemo da biste bojkotovali ovaj brend do daljnjeg, zar ne? Ipak, upravo to je situacija sa kojom se zaista suočavaju neki vlasnici Tesla automobila kako navode autori jedne nove studije.

Novi izveštaj tvrdi da mnogi Tesla Model 3 i Model Y EV automobili imaju samo 64 % svog originalnog prelaznog opsega nakon samo tri godine upotrebe zbog degradacije baterija. Studija koja je uključivala 1.6 miliona opservacija 14.000 Tesla automobila, a koju je izvela kompanija Recurrent otkrila je da je zdravlje baterija pokazalo značajnu redukciju u prelaznom opsegu u vremenskom periodu od 3 godine.

Reccurent tvrdi da baterije degradiraju u formi S oblikovane krive, gde performanse polagano opadaju tokom prvih nekoliko meseci, da bi doživele značajniji pad u linearnom stilu tokom naredne dve ili tri godine, pre nego što se iznivelišu na sub-optimalnom nivou. Nakon toga, one će zadržavati taj nivo tokom nekoliko godina, pre nego što u potpunosti prestanu sa radom.

Važno je napomenuti da u Reccurent grafikonu koji prikazuje pad zdravlja baterija na 64 procenta procenjenog prelaznog opsega nakon samo tri godine, EV modeli ne započinju svoju priču na 100 %. Kada je nov, Tesla Model Y nudio je samo 72 procenta obećanog prelaznog opsega, dok je u slučaju Model 3 taj procenat iznosio 70 %, što ovaj pad u perfomansama čini nešto blažim.

U svakom slučaju, jasno je da tokom normalnog trogodišnjeg vlasništva, novi Tesla automobil može ponuditi daleko manji prelazni opseg u odnosu na prve dane vožnje. Interesantna je činjenica da su baterije oba modela imale kratko poboljšanje performansi tokom osamnaestog meseca upotrebe, pre nego što su nastavile sa svojim padom.

Dobra vest je ta što su vozači Tesla automobila, i Model 3 i Model Y, pokriveni dugogodišnjim garancijama koje obećavaju da će baterije imati 70 procenata svog zdravlja tokom osam godina upotrebe ili 161.000 pređenih kilometara. Neki rivali čuvenog brenda nude još više zaštite, sa garancijama koje se protežu na 10 godina.

Uprkos badu zdravlja baterija, Reccurent kaže da osim nekih većih opoziva, samo 2.5 % EV modela je menjalo svoje baterije, dok je taj broj pao na ispod 1% za automobile konstruisane od 2016.godine. Ipak, kada troškovi zamene baterija mogu preći cifru vrednosti EV modela, nije nam teško da uvidimo zašto su određeni vozači spremni da se jednostavno pomire sa smanjenim opsegom, umesto da učine nešto po tom pitanju.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group