SUV za 7.000 dolara? Kineski CEO kaže da nismo daleko od toga

Više slika

Više slika

Dok zapadni proizvođači automobila grčevito pokušavaju da zadrže profitne margine i tržišni udeo, kineski Leapmotor tvrdi da uskoro dolazi SUV veličine BMW X5 za cenu polovne Zastave 101…

Ne, nije šala – u pitanju je ozbiljna najava iz usta izvršnog direktora kompanije u kojoj Stellantis drži 20% vlasništva.

Zvuči kao još jedna utopijska vizija iz zemlje električnih bicikala i robotskih kuhinja, ali Zhu Jiangming, CEO Leapmotor, tvrdi da bi već za nekoliko godina proizvodni troškovi SUV mogli toliko da padnu da će potpuno funkcionalan porodični model moći da se prodaje za samo 7.000 dolara.

Ključni faktor za ovaj pad cena? Integracija tehnologije i čipova, uz istovremeni rast proizvodne efikasnosti. Zhu navodi primere iz drugih industrija – televizori od 100 inča u Kini sada se prodaju za manje od 850 dolara, klima uređaji za 150. Logika je jasna: ako tehnologija može da učini luksuz dostupnijim u elektronici, zašto ne bi i u automobilskoj industriji?

I dok Leapmotor trenutno nudi C16 SUV po ceni od 24.000 do 27.000 dolara, što je već konkurentno u poređenju s evropskim i američkim standardima, ambicija je jasna – kroz nekoliko godina ta cena može biti prepolovljena.

Zvuči opasno poznato? Jer jeste. Kineski automobili sve više podsećaju na potrošnu robu – elegantni, dostupni, zamenjivi. I to zastrašuje tradicionalne gigante autoindustrije. Ako se SUV tretira kao mikrotalasna – dugoročna lojalnost, dizajn i nasleđe više nemaju pređašnju vrednost.

U tom svetlu, izjave kao ove predstavljaju otvorenu pretnju zapadnim brendovima. Dok šefovi Forda i VW vrte glavama i sabiraju milijarde za razvoj novih platformi, kineski proizvođači razvijaju modele koji imaju i cenu i domet – i pre svega – tržišni zamah.

Dok u Kini bukti cenovni rat koji preti da "počisti" manje brendove, jasno je da upravo najveći izvoznici izlaze kao pobednici. BYD već nudi modele ispod 8.000 dolara, a Leapmotor, sa Stellantisom u svom uglu, jasno signalizira planove za globalnu ekspanziju.

U međuvremenu, evropski proizvođači deluju paralizovano. VW grupa gasi projekte, Renault kalkuliše, a Stellantis balansira između stare slave i kineske realnosti. Neko mora izgubiti u ovoj igri — a sve više izgleda da to neće biti Kina.

SUV od 7.000 dolara možda danas deluje kao urbana legenda, ali ne zaboravimo: i ideja o Tesli kao najvećem svetskom proizvođaču bila je smešna pre 15 godina. Sada se smeju neki drugi. I to sa razlogom.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group