Retki Alpine A610 koji je dobio najbolje od evropskog i američkog tržišta

Više slika

Više slika

Prošlo je šest godina otkako je kompanija Renault iz mrtvih podigla legendarni brend performansi i sada gotovo čitav svet, izuzev Severne Amerike, ima priliku da uživa u sportskim A110 modelima...

Međutim, sada deluje da će Alpine brend ipak stići u SAD, ali ukoliko to i uradi, to definitivno neće biti u formi sportskih jedinica opremljenih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Alpine će postati potpuno električni brend od 2026. godine, tako da će sledeći A110 i novi kompakt, sportski sedan i krosover predstavljati potpuno električne modele i neće stići na tržište u skorije vreme.

Međutim, jedina baterija koju je moguće pronaći u ovom A610 modelu zadužena je za pokretanje starog dobrog motora sa unutrašnjim sagorevanjem, a uprkos tome što se trenutno nalazi u Japanu, on bi uskoro mogao stići na američke puteve. Da stvar bude još interesantnija, upravo je to Renault originalno planirao za svoj kupe sa motorom na zadnjoj strani pre trideset i pet godina.

Alpine A610 linija kreirana od 1991. do 95. godine predstavljala je osveženje ranijih Alpine GTA modela i uprkos tome što glavnu vizuelnu promenu predstavlja prelazak sa fiksnih na podižuće farove i to u vreme kada su svi drugi proizvođači automobila smatrali da je vreme za odlazak u drugom pravcu, Renault je tvrdio da je 80% automobila zapravo potpuno novo.

Kompanija Renault, koja je tokom osamdesetih bila u okviru AMC grupacije, prodavala je sedan modele putem posebne distributivne mreže American Motors, planirajući da krene sa prodajom GTA modela u Severnoj Americi od 1987. godine. Stoga, francuska kompanija je potrošila pravo bogatstvo kako bi obezbedila da kupe dobije zeleno svetlo i prođe testove u SAD, dodajući mu novi čelični pod umesto standardnog od fiberglasa, jači prednji podokvir i šasiju u okruženju vrata. Pored toga, kombinacija propisa o minimalnoj visini farova u SAD i ljubav koju na ovom kontinentu ljudi gaje prema farovima na podizanje predstavljaju glavne razloge za stilske promene na prednjoj strani.

Na veliku žalost francuskog proizvođača njegova linija namenjena prekookeanskom putovanju nikada nije zaživela, jer sportski automobili nisu dobili zelano svetlo, tako da je Renault odlučio da proda svoj udeo u AMC korporaciji kompaniji Chrysler 1987. godine. Međutim, ove modifikacije za američko tržište uključene su u naslednika GTA modela, tako da su A610 modeli dobili čvršću šasiju i poboljšano upravljanje. Druga poboljšanja uključuju dodatnih pola litra kapaciteta, dodatih prethodno 2,5 litara velikom turbo V6 agregatu, koji je bio dobar za 247 ks i 350 Nm obrtnog momenta i mogao da dostigne stotku iz mesta za šest sekundi.

Iako je potpuno jasno da je A610 bio daleko bolji automobil od GTA verzije u gotovo svakom smislu, njegova prodaja je išla zastrašujuće sporo. Ovome nije doprinela ni činjenica da su u to vreme, na evropskom tržištu bili dostupni modeli kao što su Lotus Esprit Turbo, Nissan 300ZX Turbo i Porsche 944 S2, po ceni nižoj za današnjih deset hiljada evra, tako da nije preterano teško shvatiti zbog čega je svega 818 primeraka ove serije proizvedeno do kraja njenog životnog ciklusa devedeset i pete.

Početkom devedesetih, jedinica koju vidite u našoj galeriji nije ostala u Evropi, već je kao nova prodata u Japanu, gde je prešla svega 21.000 kilometara za trideset i dve godine. A610 evropskih specifikacija korišćen je toliko malo, da su mu originalne Michelin gume praktično nove, ali ova činjenica znači i to da mu koža u enterijeru deluje savršeno očuvano.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group