Qvale Mangusta - Pravi egzotik u svetu sportskih automobila

Više slika

Više slika

Ako mislite da je posedovanje automobila koji je proizveden u manje od 300 primeraka, nešto što će potpuno isprazniti svačiji budžet, onda nikada niste čuli za Qvale Mangusta.

Qvale Mangusta je neverovatno retka italijanska sportska mašina, koja se proizvodila u veoma kratkom vremenskom periodu između 2000. i 2002. godine. Qvale je brend koji je postojao kao nezavisna kompanija od 2000. godine, kada je osnovao Brus Kvejl, dok je njen lični i jedini proizvod predstavljao model Mangusta.

Za dizajn ovog automobila je bio zadužen Marčelo Gandini, dok je model trebalo da nosi grb brenda De Tomaso i Bigua nadimak, ali je na kraju ipak dobio ime Qvale, nakon što se njegov proizvođač, koji je u to vreme tražio stabilnog poslovnog partnera zbog toga što se zadesio u velikim finansijskim problemima, rastao sa Aleksandrom De Tomasom.

Kreirana su samo 284 modela Qvale, od kojih je većina izvezena na američko tržište, međutim, zahvaljujući svojim veoma zavidnim atributima i nedostatku prepoznatljivog imena brenda, ovaj pokušaj se ispostavio kao potpuni komercijalni promašaj.

Inspirisana modelom TVR Griffith, Mangusta je trebalo da predstavlja jednostavan i veoma napredan sportski automobil, ništa drugačiji od ostalih britanskih zveri. Šasiju ovog modela je dizajnirao bivši inžinjer Formule 1, Enrike Skalabroni, koji je u svojoj zavidnoj karijeri radio za veoma zvučna imena kao što su Dallara, Williams i Scuderia Ferrari.

Kvejl se opredelio za motor Ford Cobra SVT V8 zapremine 4,6 litara, snagom od 320 ks i 430 Nm obrtnog momenta, koji je dolazio u pratnji manualnog petostepenog BorgWarner T45 menjača, ili sa opcionalnim četvorostepenim automatikom.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group