Kada govorimo o "užarenom tržištu električnih vozila", niko ne misli bukvalno — osim kad se zapali brod sa 3.048 automobila, među kojima je čak 70 potpuno električnih i 681 hibrid…
Morning Midas, ogroman brod za transport vozila, pretvorio se u vatreni pakao na pučini Pacifika — i to danima nakon što je cela posada napustila plovilo.
Brod pod liberijskom zastavom isplovio je iz Kine 26. maja i bio na putu ka Meksiku. Ali osmog dana putovanja, 300 milja južno od Aljaske, izbio je požar, najverovatnije upravo u delu broda gde su bila smeštena električna vozila. Posada je pokušala da ugasi vatru korišćenjem sistema za gašenje, ali bez uspeha. Ubrzo su svi prebačeni u čamce za spasavanje, a zahvaljujući brodu Cosco Hellas, 22 člana posade su spasena.
Danas, više od nedelju dana kasnije, Morning Midas i dalje tinja i nekontrolisano pluta brzinom od oko 3 km/h, dok se vatrena stihija probija kroz više paluba. Na terenu su brodovi za spasavanje, a operaciju predvodi firma Resolve Marine po nalogu vlasnika broda — britanske kompanije Zodiac Maritime.
Američka obalska straža nadgleda situaciju i najavljuje "opreznu i bezbednu intervenciju", kako bi se sprečilo još veće zagađenje i dalje širenje požara. Pritom, niko još nije zvanično potvrdio koje su marke automobila izgorele, ali s obzirom na poreklo broda i destinaciju, nagađa se da je reč o velikim pošiljkama za američko tržište.
Ovo nije prvi put da vozila na vodi odu u plamen. Pre tri godine, Felicity Ace, brod koji je prevozio Porsche, Bentley i Lamborghini modele, izgoreo je i potonuo kod Azora. VW grupa je tada prijavila gubitak od 155 miliona dolara, a Lamborghini je čak obnovio proizvodnju ukinutog Aventadora kako bi isporučio vozila izgubljena u nesreći.
Iako uzrok požara na Morning Midasu još nije zvanično potvrđen, mesto izbijanja (paluba s EV modelima) ponovo pokreće priču o rizicima koje litijum-jonske baterije donose u pomorskom transportu. Neke kompanije, poput norveške Havila Kystruten, već su zabranile prevoz EV vozila na svojim brodovima — zbog požarne opasnosti koju je vrlo teško kontrolisati na moru.
Ali kako se tržište sve više elektrifikuje, jedno pitanje postaje neizbežno: kako bezbedno prevoziti hiljade EV automobila okeanom, kada je brod jedini realni izbor?