Zaboravite sve što ste znali o Opelu kao brendu za "narod"…
Novi Grandland Electric AWD dolazi sa 321 KS, ubrzanjem od 6,1 sekundu do stotke i — cenom od 59.990 evra. Da, dobro ste pročitali. Opel je odlučio da se takmiči sa BMW, Mercedes i Audi brendovima — ali bez bedža, luksuza i... logike?
Pod haubom (ili gde već motori stoje u električnim vozilima) kriju se dva elektromotora: jedan od 210 KS napred, i drugi od 111 KS pozadi. Zajedno isporučuju ozbiljnih 509 Nm obrtnog momenta, pogon na sve točkove, četiri režima vožnje (Eco, Normal, AWD, Sport), i prilagođeno ogibljenje sa tehnologijom selektivnog prigušivanja frekvencije. Sve to napaja baterija od 73 kWh, koja nudi do 500 km dometa po WLTP standardu.
Vizuelno, Grandland AWD je suzdržano agresivan: aerodinamički branici, 20-inčne alu felne u dve boje i zadnji deo bez hroma — sada sa urezanim logotipom. Enterijer ne donosi revoluciju, ali tu su ergonomska Intelli-sedišta i nova paleta boja. I sve to je... OK. Ali da li je toliko OK da košta više od BMW i Mercedes?
Najmoćniji Opel ikada ne nosi GSe oznaku, iako ima više snage od prethodnog Grandland GSe plug-in hibrida (296 KS). Zvuči kao da se Opel sam distancira od sopstvene sportske linije. Ironično, zar ne?
Sa cenom od skoro 60.000 evra, Grandland AWD je skuplji od BMW iX2 xDrive30 (308 KS) – €57.400, Mercedes EQA 350 4Matic (288 KS) – €56.423, Audi Q4 55 e-tron Sportback (335 KS) – €58.400. Dakle, Opel sada igra u klasi u kojoj ga niko nije tražio, a mnogi će se pitati – zašto?
Iako tehnički najjači, Grandland Electric AWD je paradoks na točkovima: skuplji od premijuma, ali bez premijum imidža. Opel, čestitamo na hrabrosti – ali možda je vreme da se vratite tamo gde ste najbolji: u solidnoj sredini.