Kupio si električni auto? Super. Sad probaj da ga popraviš.

Kupovina električnog vozila nekada je delovala kao ulaznica za svet budućnosti – bez benzina, bez izduvnih gasova, bez brige. A onda ti se upali lampica na tabli. I krećeš u ono što se naziva servisni safari.

Prema najnovijem istraživanju kompanije CDK Global, 85% vlasnika električnih vozila u SAD-u moralo je makar jednom u servis tokom prve godine vlasništva. I tu stvari postaju zanimljive – jer ako misliš da ćeš se samo „na brzinu“ rešiti problema, razmisli ponovo.

U 2023. godini, 40% vlasnika je dobilo uslugu istog dana. U 2024? Samo 28%. U prevodu – dok ti poprave auto, možeš da naučiš jogu, isplaniraš letovanje i posadiš avokado. A tek ako nisi vlasnik Tesle – e onda si stvarno u zoni čekanja. Tamo čak trećina kaže da popravka traje duže nego kod običnih, starih dobrih benzinaca.

Ne pomaže ni to što je 21% vlasnika moralo da ide u servis četiri do pet puta za jedan isti problem. Četiri. Do. Pet. Puta.

Ali nije sve crno. Samo 13% njih je platilo popravku iz svog džepa, a raste i broj „mobilnih tehničara“ koji dolaze kod tebe kući – jer očigledno je auto u servisu već predugo.

Na kraju, istraživanje se bazira na anketama – što znači da je moguće da poneko malo dramatizuje. Ali ako je verovati brojkama, doći ćemo u situaciju da će prosečan vlasnik EV vozila imati više iskustva sa servisom nego sa samom vožnjom.

Budućnost? Svakako. Ali neka neko obavezno pošalje i budućnost rezervnih delova.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group