Kupovina električnog vozila nekada je delovala kao ulaznica za svet budućnosti – bez benzina, bez izduvnih gasova, bez brige. A onda ti se upali lampica na tabli. I krećeš u ono što se naziva servisni safari.
Prema najnovijem istraživanju kompanije CDK Global, 85% vlasnika električnih vozila u SAD-u moralo je makar jednom u servis tokom prve godine vlasništva. I tu stvari postaju zanimljive – jer ako misliš da ćeš se samo „na brzinu“ rešiti problema, razmisli ponovo.
U 2023. godini, 40% vlasnika je dobilo uslugu istog dana. U 2024? Samo 28%. U prevodu – dok ti poprave auto, možeš da naučiš jogu, isplaniraš letovanje i posadiš avokado. A tek ako nisi vlasnik Tesle – e onda si stvarno u zoni čekanja. Tamo čak trećina kaže da popravka traje duže nego kod običnih, starih dobrih benzinaca.
Ne pomaže ni to što je 21% vlasnika moralo da ide u servis četiri do pet puta za jedan isti problem. Četiri. Do. Pet. Puta.
Ali nije sve crno. Samo 13% njih je platilo popravku iz svog džepa, a raste i broj „mobilnih tehničara“ koji dolaze kod tebe kući – jer očigledno je auto u servisu već predugo.
Na kraju, istraživanje se bazira na anketama – što znači da je moguće da poneko malo dramatizuje. Ali ako je verovati brojkama, doći ćemo u situaciju da će prosečan vlasnik EV vozila imati više iskustva sa servisom nego sa samom vožnjom.
Budućnost? Svakako. Ali neka neko obavezno pošalje i budućnost rezervnih delova.