Kada uporedimo sve što danas imamo u ponudi, od svih najnovijih automobila, GR Corolla i Volkswagen Golf R modeli definitivno izgledaju najpribližnije jedan drugom...
Oni možda nisu najsličiniji izgledom, ali hečbek raspored, pogon na svim točkovima i ukupno 300 ks izlazne snage, znače da je Corolla očigledno bila dizajnirana kako bi se takmičila sa Golf R modelom i pobedila.
Međutim, pre gotovo četrdeset godina, u vreme pre Golf R serije, kao glavne zvezde nemačkog brenda ulicama su vladali Golf GTi modeli, koje je kompanija Toyota takođe želela da pobedi. Model sa zadnjom vučom AE86 kupe, možda jeste najpopularniji i najpoznatiji Corolla automobil performansi osamdesetih godina, ali je AE82 kompakt predstavljao model koji je dolazio sa tada najtraženijom opcijom vuče na prednjoj strani.
Kritika je pronašla mnogo toga dobrog u ovoj japanskoj mašini, ali svi preživeli FX16 modeli danas predstavljaju krajnje retku pojavu bilo gde u svetu i njihovo ime se sa mukom održava poznatim u širim krugovima, a uprkos tome što je ova linija dobro poznata svim potkovanijim poznavalaca industrije i nešto starijim vlasnicima ovde u Evropi, ono je i dalje potpuno zasenjeno dosta slavnijim kompaktima osamdesetih kao što su Golf i Peugeot 205.