Jedini trkački Koenigsegg ikada kreiran odlazi na aukciju

Više slika

Više slika

Originalno planiran radi stvaranja pune trkačke proizvodne linije, kompanija Koenigsegg odbacila je svoje planove za CCGT GT1 Competition Coupe model nakon samo jedne kreirane jedinice...

Ova mašina sdaa odlazi na aukciju i poseduje veoma interesantnu istoriju i potpuno neverovatne mogućnosti na kojima će se njen budući vlasnik itekako ponositi. Koenigsegg je zvanično počeo rad na svom CCGT programu 2003. godine, debitujući sa prvim zvnaičnim prototipom četiri godine kasnije, u nadi da će se sa njim takmičiti u GT1 klasi. Za kormilom trkačkog programa kompanije u to vreme nalazio se Dag Bolenius, koji je igrao ulogu inžinjera i programera, dok je inžinjer superautomobila i test vozač, Luis Bikoči, stupio za sedište ovog moćnog Šveđanina. .

Ovo je bio tim koji izgleda neprikosnoveno na papiru, ali uprkos svemu ovaj automobil nikada nije stigao do proizvodne trake. Samo dva meseca nakon početka testiranja vozača, FIA i ACO promenili su reguatorne norme za GT1 klasu i umesto zahteva za dvadeset proizvodnih modela tokom određenog broja godina, od proizvođača se zahtevalo stvaranje 350 proizvodnih jedinica godišnje, tako da Koenigsegg CCGT GT1 nikako nije mogao da preživi tu promenu.

Kao dokaz velikoga rada koji su Bikoči i Blenius i ostatak tima uložili ostao je ovaj jedan usamljeni automobil, što upravo i opravdava njegovu neverovatno visoku cenu koja je procenjena između 3,5 i 4,6 miliona evra na predstojećoj aukciji.  

Važno je imati na umu da ovde nije uključen porez od 15% na prvih pola miliona i zatim 12% na sve iznad toga, tako da, na primer, ukoliko ovaj automobil bude prodat za 4,6 miliona, kupčeva taksa iznosiće oko 650.000 evra, što je više nego dovoljno novca kako bi se kupila izvanredna kolekcionarska mašina.

Ispod poklopca na zadnjoj strani ovog modela nalazi se petolitarska tridesetdvoventilska V8 aždaja sa unutrašnjim sagorevanjem, dobra za 600 kks i matirana na sekcvencijalni menjač. Ovaj unikat dolazi sa svojim netaknutim, originalnim Michelin racing gumama, dok mu je Masters Historic Racing organizacija dala zeleno svetlo da se takmiči u Masters Endurance Legends Series trkama, ukoliko njegov novi vlasnik to poželi.

Za imućne kolekcionare i entuzijaste koji će itekako pohitati da u svoju garažu smeste ovako egzotičnu zver kompanija navodi da razloga za brigu nema, jer je ovaj model održavan u temperaturno kontrolisanoj prostoriji, u suvim i tamnim uslovima, sa dva puta godišnje izvođenim održavanjem motora i svih mogućih servisa i oni su zajedno zaduženi za osiguravanje savršenog rada svake komponente ovog modela baš kao i prvog dana.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group