Električna vozila prodata u Evropi moraće da imaju baterijski pasoš od 2027. godine

Baterijski pasoš će pratiti sirovine korišćene u baterijama i pružiti informacije o performansama i trajnosti.

Električna vozila prodata u Evropskoj uniji od februara 2027. godine moraće biti opremljena baterijskim pasošem koji pruža detalje o lancu snabdevanja, izvorima i drugim informacijama o sirovinama baterijskih paketa.

Dok regulatori Evropske unije još uvek odlučuju koje informacije moraju biti sadržane u baterijskom pasošu, osnovali su Konzorcijum za baterijski pasoš radi razrade detalja. Program finansira Nemačko savezno ministarstvo za privredu i klimatsko delovanje i partneri su mu kompanije poput Audi, BMW i drugih brendova. Proizvođač baterijskih pasoša, Circulor, će služiti kao tehnički lider.

Trenutni predlog sugeriše na korišćenje 90 informacija u sedam kategorija koje obuhvataju opšte informacije o bateriji i proizvođaču, usklađenost, sertifikate i oznake, ugljenični otisak baterije, pažljivo praćenje lanca snabdevanja, materijale i sastav baterije, cirkularnost i efikasnost resursa, performanse i trajnost.

Govoreći za Autocar, glavna službenica za spoljne poslove u Circuloru, Elen Keri, izjavila je da će pasoši koštati između 7 evra (7,60 dolara) i 12,80 evra (13,95 dolara) po bateriji i cilj je "stvoriti odgovornost u tom lancu snabdevanja - ko je dodirnuo šta, kada i gde".

Trenutni baterijski pasoš koji je razvio Circulor za električna vozila može otkriti izvore kobalta, grafita, litijuma, mica čestica i nikla. Pasoš koristi podatke industrijskog interneta kako bi identifikovao organizacije za koje se veruje da su u lancu snabdevanja proizvođača, a koristi i podatke o interfejsima aplikacija i podatke o planiranju resursa preduzeća kako bi generisao digitalnu kopiju baterije sa tragom papira.

"Uzimamo informacije koje znamo o tom niklu i stvaramo digitalnu repliku", rekla je Keri. "Gde je rudaren? Koja mu je geolokacija? Koja mu je težina? Koliko je vremena proteklo u pogledu obrade? Zatim, sve te informacije koje prikupljamo - na svakom koraku duž tog puta o istom komadu nikla - možemo vezati za taj VIN ili taj QR kod."

Različite informacije o bateriji biće dostupne različitim stranama. Na primer, samo proizvođači će moći pristupiti punom opsegu informacija u baterijskom pasošu, dok će vlasnik automobila moći videti pojednostavljene informacije i podatke.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group