Vožnja Bugatti automobila možda zvuči kao vrhunac luksuza — sve dok ne pokušate da ga popravite...
Tada otkrijete da prekidač za retrovizor košta kao polovnog Golfa. Ili bar ako pitate zvanični servis. Jer ako pitate Karla Hartlija, vlasnika britanskog dilera superautomobila Tom Hartley Cars, sve to može da se reši za manje od dolara — i uz pomoć prijatelja koji se razume u Formulu 1.
Hartli, u razgovoru s preduzetnikom Robom Murom, nije oklevao kada su ga pitali koji mu je auto najskuplji za održavanje: "Bugatti." Godišnji troškovi, kaže, mogu ići i do 100.000 funti, a redovni servis – skromnih 30.000. Ali ni to ga nije pripremilo za ono što je usledilo kad mu je prekidač za retrovizor počeo da škripi.
Bugatti mu je bez treptanja tražio 9.500 funti plus PDV (oko 15.500 dolara), jer navodno treba da se zameni čitava unutrašnja oplata vrata, motor i sklop ogledala. Drugim rečima – zamena sijalice uz renoviranje celog stana.
Umesto da plati kao da naručuje skulpturu iz Luvra, Hartli je pozvao prijatelja koji je nekad radio u Formuli 1. Nakon malo istraživanja i znanja iz sveta inženjeringa, pronalaze rešenje: mali deo vredan manje od 1,20 dolara, identičan onom koji se koristi u — verovali ili ne — Volkswagen Transporteru.
Jedini problem? Prodaje se u pakovanju od pet komada. Ukupno: manje od kutije Orbit žvaka. Popravka? Trajala je 20 minuta. Cena usluge? Prijateljska – nula.
Hartli poručuje i ostalim vlasnicima Bugatti modela da se ne plaše potrage za nezavisnim servisima. Ne samo da može da uštedi hiljade, već ponekad može da otkrije da hiperautomobil deli delove s kombijem za dostavu mleka.
Naravno, ne ide sve tako glatko — neki vlasnici su za zamenu rezervoara dobijali ponude preko 20.000 dolara, a čak i zamena senzora za pritisak (koji deli s Golfom GTI) zna da se završi sa 1.800 dolara radne snage.
Ali ako postoji pouka u svemu ovome, onda je to sledeće: ne plaćajte ekskluzivu samo zato što nosi Bugatti bedž. Jer ponekad, kad skinete poklopac, otkrijete da je deo iz narodne klase. Doslovno.