Bugatti Chiron Super Sport nadmašio brzinu svakog šatla

Dostignuća su zaista impresivna onda kada se zabeleže prvi i možda još poneki put, ali nakon toga, ona postaju prilično dosadna i ne donose više gotovo nikakvo uzbuđenje...

Upravo je to bio slučaj sa NASA koja je šezdesetih bila u trci za kosmos sa SSSR-om kada je čitav svet bio zakucan za male ekrane koji su tada bili prilično retki, ali je svako sledeće lansiranje šatla postalo sve manje interesantno širokim masama.

Ovo je bol poznat kompaniji Bugatti takođe, sa francuskim brendom koji je napunio vitrinu medaljama i dostignućima, koja su se samo nastavila nakon što se priključio VW grupaciji, ali neretko se dogodi da zaboravimo šta zaista znači upravljati vozilom pri brzini od 402 kilometra na čas.

Ekipa Top Gear magazina odlučila je da nam prenese ovo iskustvo iz prve ruke u svom novom videu, odlazeći sa Bugatti modelom u Svemirski centar Kenedi, sa urednikom Olijem Kevom koji je poželeo da provoza Chiron Super Sport pistom dugačkom preko četiri ipo kilometra.

Kao što možemo pretpostaviti, rezultat je poptuno impresivan, a za to je svakako zaslužan osmolitarski W16 agregat dobar za 1.578 ks, koji je prethodno uspeo da prevaziđe lični rekord i dostigne cifru od 483 km/h u pratnji revidiranog menjača i aerodinamike na karoseriji.

Međutim, Kev ističe da se uspeh Chiron Super Sport modela ne zasniva isključivo na njegovoj mogućnosti postavljanja rekorda, već i na mogućnosti činjenja da ove sulude brzine deluju sasvim normalno. Naravno, na pisti u Floridi, koja je nekada dočekivala astronaute iz svemira, ova mašina razvila je 402,3 km/h.

Kako bi se stvari pravilno postavile u perspektivu, ovo je za oko 48 km/h brže nego što je bilo koji šatl razvio na istom parčetu asfalta, budući da svemirska letelica može sleteti na pistu pri brzini od 354 km/h. Pored toga, sila koja je primenjena tokom sletanja mašine teške sto tona pri ovoj brzini i njeno usporavanje do nule, za oko 1.524 metra dovodi do takvog trošenja materijala da NASA troši oko 50.000 dolara po letu u okviru zamene i popravke kočnica.

Ipak važno je napomenuti da razlog zbog kog dostignuća kompanije Bugatti više nisu toliko impresivna nije zbog ciljeva koje ona postavlja ispred sebe, već zbog toga što je Chiron pomerio sve granice daleko ispred svih.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group