Zvuči kao clickbait za ljubitelje automobila, ali izgleda da je istina: Alfa Romeo i Maserati planiraju limitiranu seriju sportskih automobila sa — da, dobro ste pročitali — manuelnim menjačem…
U vremenu kad sve „šalta samo od sebe“, ovo je skoro pa subverzivni čin. Prema pisanju Autocar, novi model bi mogao da debituje već naredne godine, a pod haubom bi nosio modifikovanu verziju 3.0-litarskog twin-turbo Nettuno V6 motora, poznatog iz Maserati MC20. U tom modelu već razvija 621 ks, ali u ovom novom čudovištu — očekuje se još više.
Maserati šef inženjeringa, Davide Danesin, nazvao je manuelni menjač "prilikom" da se istakne kako je u pitanju isključivo mehanički automobil. Jer ako već pravite sportski auto za limitirani broj kolekcionara, zašto im ne biste dali i ručicu koju mogu da vole, mrze i greše s njom?
Automobil će navodno biti baziran na GranTurismu, što znači da će imati GT proporcije, ali performanse koje naginju superautomobilima. Biće to, kako kažu, najekskluzivniji model s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem koji su Maserati i Alfa proizveli još od vremena MC12. A ako znate šta je MC12, znate da su očekivanja ozbiljna.
Alfa verzija bi mogla da stigne 2027. godine kao omaž modelu 6C 1500, dok Maserati varijanta verovatno debituje već 2026. u čast stogodišnjice modela Tipo 26 — prvog trkačkog vozila brenda.
I što je najvažnije — ovaj model neće biti elektrifikovan. Nema baterija. Nema hibrida. Samo benzin, papučica kvačila i emocija. I naravno — biće daleko skuplji od trenutnog Maserati MC20 Pura. Jer romantičnu ideju ne možeš staviti na akciju.
Ako vas nervira što se svi sportski automobili danas voze kao PlayStation simulacija, sačekajte ovu Alfu ili Maserati. Imaće dušu, zube, šaltanje — i cenu dostojnu umetničkog dela na četiri točka.