VOZILI SMO HONDU CR-V

U poslednjih nekoliko godina, Honda se uglavnom smata proizvođačem "zelenih" automobila sa posebnim afinitetom za zaštitu životne sredine. Verovatno najbolji dokaz da Honda ipak ostaje posvećena već dobro poznatoj staroj postavi vozila, je modela CR-V, SUV koji se pridružio Hondinom asortimanu proizvoda 1995. godine i pretrpeo je nekoliko poboljšanja od tad.

Prva generacija ovog modela je dobila zeleno svetlo 1995., a prvo zatezanje bora je doživeo 1999., kada je Honda odlučila da poveća proizvodnju, uvođenjem 2,0-litarskog benzinskog agregata od 146 KS, koji je zamenio stari 2,0-litarski od 126 KS. Druga generacija modela CR-V se pojavila 2002., i baš kao i njegov prethodnik, bio je zasnovana na modelu Civic-u. Novo osveženje je stiglo 2005. godine, kada su japanski inženjeri modifikovali i mehaničke i spoljašnje karakteristike, uključujući i pogon na sve točkove. Samo godinu dana kasnije, Honda je debitovala sa tećom generacijom koja se odlikovala sa poboljšanjima kako na enterijeru tako i na eksterijeru. Konačno, najnovija verzija je otkrivena 2010. godine, ponovo sa poboljšanjima u svakom pogledu.

Otkako je najnoviji CR-V debitovao, osvojio je brojne nagrade širom sveta i mnogi ljudi nisu imali ništa osim dobrih stvari da kažu o ovom automobilu. Pošto ne možemo da imamo totalno poverenje u tuđe mišljenje, odlučili smo se da testiramo CR-V i da se sami uverimo da li zaista zaslužuje tolike pohvale. Model koji smo testirali ispod haube je imao 2.0-litarski benzinski i-VTEC agregat od 150 KS.

EKSTERIJER

Iako koristi neka dizajnerska rešenja preuzeta od modela Civic, ni malo ne liči na Hondin kompaktni model. Iako je terensko vozilo, CR-V ne nameće svoje prisustvo na putu, uprkos prilično velikim dimenzijama - 4570 x 1820 x 1675 mm.

Ovaj model dolazi sa potpuno novim prednjim branikom, maskom hladnjaka i preoblikovanim zanjim branikom. Automobil koji smo mi testirali opremljen je 17-inčnim aluminijumskim felnama. Gledano sa prednje strane, terensko vozilo vam daje utisak da su Hondini inženjeri obratili pažnju na detalje, jer postoji nekoliko aspekata koji su vrlo moderni.

Gledano sa strane, CR-V ima nešto sto se od jednog SUV-a i očekuje, ali postoje stvari koje treba da se poboljšaju. Verovatno prvi negativan aspekt koji se pojavljuje u nečijim očima je linija prozora koja izgleda kao da ne odgovara liniji krova, iako je ovo ponekad dobra stvar, izgleda malo čudno na CR-V-u.

Što se tiče zadnjeg dela, ne izražava se previše, tako da ne uspeva da prevaziđe očekivanja. Proširena stop svetla koja su postavljena na D stubovima, Honda logo instaliran na hromirane trake i ukupni oblik nisu ništa neočekivano. Odiše standardnim dizajnom, jer ono što je dobro ne treba menjati.

ENTERIJER

Honda CR-V je prilično prostrano vozilo, koje ne bi trebalo da iznenadi nikoga s obzirom da govorimo o SUV-u. Ipak, Honda je pokušala da se fokusira više na udobnost, ali ne zanemarujući druge karakteristike. A, sudeći po reklamnim kampanjama kompanije, udobnost je prioritet broj jedan za japansku marku. Unutrašnjost je, kao što smo rekli, veoma prostrana i vidljivost je baš kao što smo očekivali. Veliki spoljni retrovizori i zadnji prozor nude prilično dobar pogled na putu, dok visoka pozicija vožnje daje dodatni podsticaj poverenja i u gradskoj vožnji i na autoputu.

Model koji smo testirali dolazi sa sedištima od Alkantara, kožnim volanom i ručicom menjača kao i sa elektrohromik ogledalom. Još jedan pozitivan aspekt CR-V-a je broj odeljaka za odlaganje stvari, tako da ne bi trebalo da imate previše problema sa odlaganjem svog novčanik, mobilniog telefona, šolje kafe ili flaše vode. Ono što nas je zaista impresioniralo jeste ogrmna pregrada za odlaganje stvari, koja se nalazi između prednja dva sedišta, u koju možete smestiti čak dve flaše vode. Sve u svemu, unutrašnjost je veoma pristojna i praktična.

 U GRADU

Terensko vozilo u gradu ne zvuči previše dobro, tokom trenutne ekonomske situacije, kada ljudi traže modele sa niskom potrošnjom goriva. Međutim, Honda kaže da je njihov novi 2.0-litarski bensinski agregat u stanju da postigne prilično impresivne brojke o potrošnji goriva. Honda kaže da CR-V, opremljena sa šestostepenim manulelnim menjačem treba da postigne prosečnu potrošnju goriva od 10,9 l/100km u urbanim uslovima. Naravno, realne cifre su veće, jer nismo uspeli da spustimo potrošnju ispod 13,0 l/100km.

Iako obično nismo impresionirani marketinškim kampanjama koje sprovode proizvođači automobila širom sveta, uglavnom zbog toga što oni precenjuju svoje proizvode, za ovaj model moramo priznati da je veoma udoban u gradskim uslovima. Bez obzira da li govorimo o ubrzanjima, naglim kočenjima, rupama ili neravnim putevima, Hondin SUV obezbeđuje prilično mirnu vožnju.

Veliki spoljni retrovizori obezbeđuje odličan pogled na putu. Vožnja visina omogućava vam da se popnete na bilo koji ivičnjak ili trotoar, a parkiranje ne bi trebao biti problem uopšte, posebno ako je automobil opremljen sa sistemima  koji pomažu pri prakiranju. Testirani model dolazi samo sa parking senzorima, kako napred, tako i pozadi, ali najjači paket opreme dolazi sa rikverc kamerom i LCD displejom na centralnoj konzoli.

Manuelni menjač je sasvim dobar u gradskim uslovima, ali preporučujemo automatski ukoliko ćete ovaj automobil voziti više po gradu nego na otvorenom putu. Poslednje ali ne najmanje važno, postoji puno igračaka koje će vas zabaviti dok čekate zeleno svetlo na semaforu, uključujući grejče sedišta, audio sistem sa MP3 podrškom, USB port i AUX ulazom i dvozonski automatski klima uređaj.

Sve u svemu, ponovo kažemo, Honda CR-V je pristojno vozilo za urbanu sredinu, zahvaljujući ogibljenju koje nudi veoma glatku i udobnu vožnju na gradskim saobraćajnicama. 

 NA OTVORENOM PUTU 

CR-V će vam van grada pružiti vrhunsku radost u potrazi za udobnom i bezbednom vožnjom na autoputu. Honda CR-V se oseća kao kod kuće van grada, ali nije nešto preterano sposoban za zahtevne off road terene. S obzirom na činjenicu da testirani model dolazi sa 2.0-litarskim motorm, prirodno je očekivati pristojan učinak na autoputu. Automobil je veoma stabilan čak i na brzinama većim od 120km/h.

Nivo buke nije preterano veliki. Manuelni menjač vam obezbeđuje dodatni adrenalin, jer na većim obrtajima reaguje prilično lepo. 2.0-litarski motor generiše 150 konjskih snaga pri 6200 obrtaja i obrtnim momenat od 192Nm pri 4200obrtaja, sa potrošnjom goriva od 9,5 litara izvan grada, dok je potrošnja na autoputu oko 11 litara. Na kraju, Honda CR-V ima kec u rukavu, a to je veoma prostran unutrašnji prostor i ogroman prtljažni prostor, pa sve izgleda savršeno za četvoročlanu porodicu.

GADŽETI 

Ljubitelji gadžet neće biti previše oduševljeni kada sednu u CR-V koji smo testirali testirali, ali zato su tu viši nivoi opreme koji će ih sigurno zadovoljiti. Automobil je opremljen sa pristojnim audio sistem sa MP3 podrškom, USB i AUX ulazom.

Automobil je opremljen parking senzorima sa audio upozorenjima kako na prednjem tako i na zadnjem delu, ali rikverc kamera za pogled unazad bi dobrodošla i takođe je dostupan na listi opcija. Senzori za kišu i svetlo su standard, kao i funkcije tempomata, ali postoji još opcione dodatne opreme.. Na primer, Honda nudi i takozvani Adaptive Cruise Control koji menja svoju konfiguraciju u zavisnosti od automobila ispred. Naravno, mi smo takođe dobili priliku da testiramo dvozonski klima sistema koji je odličan. Navigacioni sistem je takođe u ponudi kao opcija, kao i auto-adaptivni farovi. Poslednje, ali ne i najmanje važno, Honda CR-V omogucava korisnicima da instaliraju napredan automatski kočioni sistem koji se aktivira i preuzima kontrolu nad upravljačem i kočionim sistemom u slučaju da otkrije neizbežnu situaciju, a sve to u cilju povećanja bezbednosti.

BEZBEDNOST

Japanska kompanija je bezbednost shvatila vrlo ozbiljno. Najnovija Honda CR-V je testirana na Euro NCAP testu 2007. godine i dobila je 4 zvezdice za zaštitu odraslih putnika, 4 zvezdice za decu i 2 zvezdice za pešaka. Euro NCAP je pomenuo je ovaj SUV trebao da dobije pet zvezdica, ali, zbog reakcije u frontalnom sudaru, konačna odluka je pala na 4 zvezdice.

U punoj konfiguraciji, CR-V je opremljen aktivnim naslonima za glavu, sa pednjim vazdušnim jastucima, bočnim vazdušnim jastucima, vazdušnim zavesama, audio upozorenjima za pojaseve, ISOFIX-om, ABS-om, EBD-om, EBA-om, VSA-om, TSA-om i pogonom na svim točkovima.

TEHNIČKI PODACI 

Testirani automobil bio je opremljen 2.0-litarsnim benzinskim i-VTEC agregatom koji je uparenim sa šestostepenim manuelnim menjačem. 2.0-litarski agregat razvija 150 konjskih snaga pri 6200 obrtaja i obrtnim momenat od 192Nm pri 4200obrtaja. Mnogi od vas će misliti da je to slabašan agregat za ovakvu vrstu vozila, ali realnost je drugačija. Motor je vrlo elastičan i veoma dinamično ubrzava pri niskim obrtajima, a odlično se ponaša i pri visokim brzinama. Maksimalna brzina ovog agregata iznosi 190km/h. Menjač, takođe, zaslužuje pohvale i veoma je precizan, a hodovi su malo duži, što se može i očekivati od modela sa 4x4 pogonom. 

Zanimljivo, Honda CR-V nudi iskustvo vožnje nalik limuzinama jer dolazi sa niskim centrom gravitacije koja vam daje dodatnu kontrolu na automobilom. Osim toga, šasija je napravljena od laganog i fleksibilnog čelika za poboljšanje performanse i efikasnost. Vozilo je teško 1782 kilograma i koristi diskove na prednjim i čvrste diskove na zadnjem delu. 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group