Nova gradska faca

Priča se po gradu da se pojavio novi šmeker na ulicama... atraktivan i brz, nekad u kežual, nekad u sportskom modu, ali uvek spreman za akciju!

Od svog nastanka, CLIO je postao sinonim za mali i atraktivni automobil, ekonomičan i dovoljno spretan da pobedi gradske gužve. Do danas je zadržao status ultimativnog gradskog vozila, što dokazuje i cifra od 15 miliona prodatih primeraka.

Konačno je stigao i redizajnirani CLIO, peta generacija Renault hečbeka, koji je dobio potpuno novi “look” i zaista se ne može uporediti sa svojim prethodnicima. Ako izuzmemo njegovu moderniju liniju, dolazimo do zaključka da je CLIO porastao i postao pravi automobil za sve gradske face.

Nedavno smo imali priliku da osetimo taj sportski duh modela CLIO Intens TCe 100, koji je svojim novim agresivnim dizajnom eksterijera u jesenjoj nijansi narandžaste, mamio poglede svih prolaznika. Teško je ostati neprimećen kad si tako brz, ali mi smo se trudili da uživamo u magičnom enterijeru, sa svim “pametnim” dodacima koji su potrebni jednom savremenom vozaču.

Moćni eksterijer

Za razliku od prethodnih serija, novi CLIO sadrži dužu i “snažniju” haubu, veću prednju masku, veće branike i izrazito naglašeni centralni usisnik za vazduh koji omogućava bolju aerodinamiku, ali i odlično vazdušno hlađenje motora. Uz ovaj paket takođe dolaze i fenomenalne aluminijumske felne od 17 inča koje samo poboljšavaju njegov izgled i čine da deluje atraktivnije i modernije. Hromirani detalji takođe su prisutni i mogu se videti u obliku lajsni na prednjoj masci, kao i oko okvira prozora.

Detalj koji je možda pretrpeo najveće izmene i koji najviše privlači pažnju jesu elegantni LED farovi koje smo ranije viđali na Megane modelima, a sa sobom donose moderno i futurističko dnevno svetlo koje se nastavlja iz glavnog fara.

Zadnji deo takođe sadrži unapređene i redizajnirane farove i branik, a ovoga puta poseduje i skriveno otvaranje gepeka. Za razliku od prethodnih modela na kojima se gepek otvarao pomoću dugmeta u znaku, CLIO 5 sadrži taster ispod branika, odnosno iznad tablice.

Pametni enterijer

Kada smo zakoračili u enterijer Intens TCe 100 modela, primetili smo da je i u unutrašnjosti ispraćen spoljašnji dizajn, sa sportskim sedištima i savršenim multifunkcionalnim sportskim volan koji je lagan za korišćenje. Sve je napravljeno od kvalitetnih i izdržljivih materijala, uključujući meke obloge instrument table, umetke u vratima, prekidače i plastične delove, što pokazuje da je Renault imao za cilj da kreira vozilo koje će biti dugotrajno i kvalitetno.

Na prvi pogled će vas fascinirati kontrolna tabla i multimedijalni centar sa ekranom od 9.3 inča. Dizajn multimedijalne konzole pozajmljen je iz modela Espace, koji omogućava vozaču da bez mnogo muke pročita sve potrebne informacije i sa lakoćom podesi opcije koje su mu potrebne u toku vožnje.

Instrument tabla je pregledna i interesatno dizajnirana, tako da vrlo lako i brzo možete pročitati sve informacije, a da pritom ne odvajate pogled sa puta. Multifunkcionalni volan uparen je sa instrument tablom, ali i sa multimedijalnim centrom, tako da se kroz mnogobrojne opcije možete kretati bez spuštanja ruku sa volana i bez ugrožavanja bezbednosti.

Poslednji detalj koji nas je oduševio i iznenadio jeste i mogućnost prisustva ambijentalnog osvetljenja koje se ogleda u vidu umirujućih svetlosnih linija u 8 različitih boja, tako da enterijer vozila možete uklopiti sa spoljašnjom bojom, ali i sa vašim raspoloženjem.

Snažan motor

Iako novi Clio dolazi sa različitim agregatima, mi smo imali priliku da testiramo model koji poseduje fenomenalni 1.0 litarski TCe 100 motor. Ovaj motor poseduje turbopunjač sa električno upravljanim ventilom za recirkulaciju, izduvnu granu koja je delimično integrisana u glavu motora, promenljivim vremenom otvaranja usisnih ventila na oba bregasta vratila i prevlakom zida cilindra.

Možda će neko reći da motor sa zapreminom od 1.0 litar nije ništa specijalno, ali ćemo vas demantovati, jer ovaj agregat proizvodi snagu od 100 konjskih snaga i obrtni momenat od 160 Nm, što vam daje priliku da CLIO bude vrlo startan i brz.

Uzbudljiva vožnja

Veoma smo se prijatno iznenadili koliko je vožnja udobna, čak smo sa lakoćom prelazili preko neravnina na putu. CLIO je fascinantno “utegnut”, a zbog odlične suspenzije koja pruža zaista udobnu vožnju, u kombinaciji sa novim sedištima, na nas je ostavio utisak vožnje u limuzini.

Novi CLIO je savršeno gradsko vozilo, ali zbog povećanog prostora u enterijeru, bez problema možete uživati i na dužim putovanjima. Renault se potrudio da nova generacija sadrži i dosta gedžeta i pomagala, tako da ćete u Cliu pronaći Adaptivni tempomat sa funkcijom Stop&Go, sistem za pomoć pri parkiranju, prednje, zadnje i bočne senzore, kameru za rikverc vožnju, kao i kameru od 360 stepeni, regulator brzine sa ograničivačem brzine, automatsko uključivanje kratkog/dugog svetla, opciju za automatsko kočenje u nuždi i senzor za mrtvi ugao.

Ako se vam je potreban auto koji je startan, brz i odlično se snalazi po gradskim ulicama, CLIO je nepogrešiv izbor, koji samo čeka da “kliknete”.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2020. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group