Kina napada segment superautomobila sa novim GAC Aion Hyper SSR modelima

Više slika

Više slika

Kina ne planira samo da pokori zapadne proizvođače električnih automobila, već želi i parče kolača u tržištu električnih superautomobila takođe...

Ova zemlja sada ima i alat kojim može napraviti svoj prvi rez, a on stiže u vidu GAC Aion Hyper SSR modela. SSR mašina predstavlja prvi komercijalno dostupni superautomobil koji stiže iz Kine, sa početnom cenom od 176.400 dolara, što je manje od desetog dela cifre koju je potrebno izdvojiti za Rimac Nevera, Pininfarina Battista ili Lotus Evija modele, od kojih svi koštaju više od dve mile.

Novi kineski superautomobil već je predstavljan već nekoliko puta tokom godina, startujući svoj život kao Enpuilse koncept pre tri godine, kako bi zatim prošlog septembra stigla i prva proizvodna verzija automobila, zajedno sa nekim prilično odvažnim tvrdnjama po pitanju performansi, kao što je ubrzanje do stotke iz mesta za 1,9 sekundi. Trinaest meseci kasnije, SSR – što stoji za Super, Sport, Race, već se nalazi na drumovima i sudeći prema GAC i njegovom podbrendu Hyper, pomenuto vreme sprinta ispod dve sekunde ostaje validno, makar za dva od tri trenutno dostupna modela.

Ponuda kineskog brenda startuje sa ulaznom varijantom SSR, odnosno model sa cenom od 176.000 pomenut ranije. Ova jedinica poseduje istih 1.207 ks i 1.230 Nm obrtnog momenta kao i druge dve verzije u opsegu, ali joj je za ubrzanje do stotke potrebno 2,3 sekunde.

Kako bi ovo vreme spustili na 1,9 sekundi, kupci moraju da se opredele za model SSR Speed, koji stiže po ceni od 190.100 dolara, odnosno varijantu koja vredi 231.200 dolara i koja je podjednako brza na pravcu, ali donosi nešto više potencije za vožnju na trkačkim stazama zahvaljujući svojoj postavci šasije fokusiranoj još više ka performansama. Car News China prenosi da SSR model, ne navodeći tačno na koji misli, razvija maksimalnu brzinu od 250 ks i može putovati 506 kilometara između dva punjenja uz pomoć svoje baterije od 75 kWh.

Donoseći daleko više od obične sličnosti sa Ferrari 458 modelom, Hyper SSR je veoma lepa mašina uprkos tome što je jako čudno isečena u delu gde vrata dodiruju zadnju stranu, tako da deluje kao da ga je neko bočno udario u raskrsnici. Vrata ovih modela otvaraju se nagore, baš kao u slučaju McLaren jedinica, a iako je tu i akitivni zadnji spojler, ova linija sveukupno deluje prilično prizemno kada se posmatra sa prednje strane. Kao što je odmah jasno sa fotografija, čitava karoserija automobila kreirana je od ugljeničnih vlakana, dok Hyper tvrdi da ona doprinosi maloj težini, ne otrkivajući ipak kolika je ova cifra tačno.

Unutar putničke kabine, kupce čekaju sedišta sa grejanjem i ventilacijom, 14,6 inča veliki tablet sa ekranom osetljivim na dodir i kompaktna 8,9 inča velika digitalna instrument tabla vidljiva preko vrha prilično glomaznog, pravougaonog upravljača.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group