VW W12 koji je oborio brojne rekorde ali nikada nije zaživeo

Iako su Bugatti Veyron i Chiron definitivno najpopularniji modeli koji dolaze sa motorima W oznake, Volkswagen Grupacija dizajnirala je jedan superautomobil sa ovakvim agregatom pre nego što su se ove jednice pojavile...

Automobil koji je u pitanju nazvan je Volkswagen W12 Concept Coupe i debitovao je na tokijskom sajmu automobila Tokyo International Motor Show tokom 1997. godine. Ova mašina nikada nije stigla u proizvodnu fazu, ali je uspela da obori brojne svetske brzinske rekorde tokom svog testiranja.

Ispod uglađene i aerodinamične karoserije ovog superautomobila srednjeg motora, nalazi se W12 jedinica zapremine 5,6 litara, kreirana od dva 2,8 litarska VR6 agregata na zajedničkoj radilici. Ovo čudovište stvara 414 ks, od kojih se svaki šalje putem šestostepenog sekvencijalnog menjača i Syncro sistema na sve četiri strane.

Tokom tri godine, kompanija VW razvijala je svoj W12 Concept Coupe model i konačno je odustala od pogona na svim točkovima, menjajući ga postavkom koja pokreće zadnju osovinu. Motor je takođe povećan na šest litara i fino tjuniran kako bi razvijao masivnih 591 ks.

Željan obaranja rekorda, brend Volkswagen krenuo je na poznatu Nardo stazu u Italiji, tokom oktobra meseca 2001. godine. Tokom dvadesetčetvoročasovnog testa visokih brzina, automobil je u proseku razvijao 295 km/h, prevalivši preko 7.084 kilometra. Inžinjeri kompanije VW zatim su se vratili na istu stazu, tokom 23.02.2002. godine i bili su u mogućnosti da pređu 7.739 kilometara pri prosečnim brzinama od 322,8 km/h. Kada je sve bilo spremno i odrađeno, W12 je iza sebe imao sedam svetskih rekorda i 12 internacionalnih rekorda u klasi, baziranih na razdaljini i vremenima.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group