Tokom tri godine, kompanija VW razvijala je svoj W12 Concept Coupe model i konačno je odustala od pogona na svim točkovima, menjajući ga postavkom koja pokreće zadnju osovinu. Motor je takođe povećan na šest litara i fino tjuniran kako bi razvijao masivnih 591 ks.
Željan obaranja rekorda, brend Volkswagen krenuo je na poznatu Nardo stazu u Italiji, tokom oktobra meseca 2001. godine. Tokom dvadesetčetvoročasovnog testa visokih brzina, automobil je u proseku razvijao 295 km/h, prevalivši preko 7.084 kilometra. Inžinjeri kompanije VW zatim su se vratili na istu stazu, tokom 23.02.2002. godine i bili su u mogućnosti da pređu 7.739 kilometara pri prosečnim brzinama od 322,8 km/h. Kada je sve bilo spremno i odrađeno, W12 je iza sebe imao sedam svetskih rekorda i 12 internacionalnih rekorda u klasi, baziranih na razdaljini i vremenima.
N.Đ.