Na sajmu automobila u Šangaju, mestu gde granice između koncepta i stvarnosti postaju sve tanje, jedan model posebno je privukao pažnju.
Nije to bilo zbog agresivnog dizajna ili futurističkih oblika, već zbog nečeg suptilnijeg: osećaja da već znate šta gledate, iako vam to niko neće otvoreno priznati.
Roewe, tradicionalno pozicioniran kao pristupačniji brend u okviru SAIC grupacije, predstavio je Pearl of China – električnu limuzinu koja izgleda kao da je upravo stigla sa dizajnerskih tabli Jaguara, uz diskretne note koje podsećaju na Rolls-Royce i Maybach.
Ne bi trebalo da iznenađuje činjenica da iza ovog projekta stoji Jozef Kaban, čovek čije je iskustvo oblikovano u prestižnim kućama kao što su Bugatti, Rolls-Royce i BMW. Njegov rukopis vidljiv je već na prvi pogled: od uspravne maske hladnjaka obasjane diskretnim svetlom, preko uskih LED farova, pa sve do savršeno proporcijalnih linija karoserije koje evociraju stil evropskih limuzina nove generacije.
I dok oblik prednjeg dela automobila vrlo lako može izazvati asocijacije na još nezvanično predstavljeni Jaguar Type 00 sedan, profil Pearl of China ide korak dalje, nudeći nešto što više liči na tiho obećanje luksuza nego na dramatičnu demonstraciju moći. Diskretno pozlaćeni detalji oko stakala, kao i suptilno skrivena suicide vrata, dodaju notu aristokratske nonšalancije koju do sada nismo često viđali kod kineskih proizvođača.
Unutrašnjost ostavlja jednako snažan utisak, iako bez previše pompe. Kabina Pearl modela deluje kao prostor stvoren za uživanje, sa ambijentalnim osvetljenjem koje više nagoveštava nego što osvaja, sa plutajućom centralnom konzolom, elegantnim infotainment sistemom i suptilnim cvetnim detaljem – vazom smeštenom između zadnjih sedišta. To je ona vrsta luksuza koji ne zahteva objašnjenja, već jednostavno postoji.
Tehnički detalji ostaju obavijeni velom tajne, ali odsustvo klasičnih usisnika za vazduh jasno upućuje na električni pogon, što je u skladu sa trenutnim trendovima među kineskim premijum konceptima. Roewe zasad ne otkriva da li će Pearl of China uopšte ući u proizvodnju, ali sve što su prikazali nagoveštava ozbiljnu ambiciju da napuste kategoriju pristupačnih brendova i uskoče u igru sa velikim imenima.
Zanimljivo je posmatrati kako Roewe, brend koji je do juče predstavljao početni nivo SAIC portfolija, sada igra na terenu gde su inspiracija Rolls-Royce, Jaguar i Maybach. Nisu to više samo utisci iz daljine – Pearl of China dokazuje da kineski dizajn više ne imitira, već postepeno kreira sopstvenu viziju luksuza.
Da li ćemo jednog dana gledati Roewe rame uz rame sa evropskim gigantima na globalnom tržištu? Ako je suditi po "Pearl of China", prvi koraci u tom pravcu već su napravljeni, i to sa mnogo više stila nego što je iko mogao da predvidi.