Mazdin novi električni SUV možda konačno zadaje glavobolju Modelu Y

Više slika

Više slika

Ili: kada Mazda odluči da lansira nešto što zaista može da se kupi – i vozi dalje.

Mazda je konačno pokazala zube na električnoj sceni. Nakon što je MX-30 završio u istoriji kao EV koji je više zanimljiv konceptualno nego korisno, novi model, nazvan EZ-60 (u Kini), deluje kao nešto što bi zaista moglo da zaboli Teslin Model Y – i to gde najviše boli: u tržišnom udelu.

EZ-60, koji će se u Evropi najverovatnije prodavati kao CX-6e, zasnovan je na konceptu Arata, predstavljenom prošle godine na sajmu automobila u Pekingu. I što je retkost – proizvodna verzija izgleda gotovo identično kao koncept. Prava stvar za sve one koji su se navikli da se koncepti pretvore u dosadni SUV za vožnju do škole.

Duša + futurizam × aerodinamika = Mazda EV

Mazda u najavi ovog modela koristi marketinšku poeziju tipa „kontrolišemo vetar da oblikujemo nevidljivo, vozimo struju ka budućnosti“. Praktično prevedeno, to znači: "napravili smo oblik suze i rastegli zadnji deo auta da bude aerodinamičan kao što Teslini algoritmi sanjaju noću."

Video-tejzer prikazuje EZ-60 kao elegantan, nizak, izdužen SUV – dosta sofisticiraniji od aktuelnih CX-50 ili CX-90 modela. Ako se unutrašnjost bude oslanjala na EZ-6 električni sedan (koji deli platformu), očekuje se minimalistički dizajn s nekoliko premijum detalja, taman da se osećate više “premium” a manje “plastika i štednja”.

Ispod kože: kinesko srce sa japanskom dušom

EZ-60 je razvijen zajedno sa kineskom kompanijom Changan, i koristi njihovu EPA1 platformu – istu onu koju koristi i Deepal (Shenlan) SL03 i S7 SUV. Dakle, ovo nije “samo Mazda” već Mazda na kineski pogon, što u ovom slučaju znači: konkurentna cena, solidna tehnologija, i verovatno brža dostupnost nego što bismo navikli.

Iako Mazda još nije otkrila specifikacije, očekuje se standardna električna verzija sa oko 254 KS i baterijom od 68.8 kWh, što bi omogućilo autonomiju do 480 km. Tu je i potencijalna “long range” verzija sa 80 kWh i dometom od oko 550 km, kao i očekivani range-extender sa 1.5-litarskim motorom koji služi samo za punjenje baterije, a ne za direktni pogon.

Može li da uzdrma Teslu?

Na papiru – svakako. Mazda nudi elegantan dizajn, kinesku efikasnost i dovoljno dometa za evropski (i kineski) svakodnevni život. Naravno, Model Y ima prednost reputacije, mreže superpunjača i Apple-izovanog statusnog simbola. Ali ako Mazda ovu mašinu plasira uz konkurentnu cenu i bez ograničenja kakva je imao MX-30, CX-6e bi mogao postati najveće iznenađenje električne sezone.

Za sada nema planova za dolazak u Severnu Ameriku, ali evropsko tržište bi moglo dobiti model već krajem 2025. godine. I ovoga puta – Mazda deluje ozbiljno.

 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group