Porsche predstavlja budućnost svojih performansi u vidu novog Mission X koncepta

Više slika

Više slika

Pre tačno jedne decenije Porsche 918 Spyder hibrid predstavljao je jedan od svega tri hiperautomobila koji su dokazali da elektrifikacija nije samo za ljude kojima nedostaje miris benzina...

Sada, deset godina kasnije, nemački proizvođač predstavlja potencijalnog naslednika ove moćne mašine, koji se u potpunosti oslobodio agregata sa unutrašnjim sagorevanjem u potrazi za performansama koje će uneti velike promene na čitavoj sceni.

Novi Porsche model zove se Mission X i za sada se zvanično nalazi u konceptualnoj fazi, međutim dobro znamo kako ove stvari idu sa kompanijom Porsche, tako da automobil izgleda salonski spremno, dok se u zvaničnim izjavama naglašava i njegova proizvodna verzija koja će biti spremna za garaže odabranih milionera do kraja ove dekade.

Kompaniji Porsche je potreban jedan model koji može održavati njen kredibilitet lidera u polju performansi, sa Mission X programom koji za cilj ima pokazivanje onoga koji će predstavljati vođu čopora, baš kao što su 918 i Carrera GT modeli radili pre njega. Najznačajniji od ovih ciljeva jeste stvaranje najbržeg ulično legalnog proizvodnog automobila oko Nürburgring Nordschleife staze, što samo znači da će on težiti ka obaranju rezultata od 6:35,183, koji je prošle godine postavio Mercedes-AMG One.

Na koji će način novi Porsche ovo dostići istaknuto je putem sledeća dva cilja misije, od kojih je jedan isporučivanje značajno veće sile potiska u poređenju sa trenutnim 911 GT3 RS modelom, za koji Porsche tvrdi da nudi 860 kilograma pri brzini od 285 km/h. Drugi cilj jeste dostizanje idealnog odnosa snage i težine vozila, odnosno jedne konjske snage po kilogramu automobila.

Trenutno se ovim ne mogu pohvaliti ni vrhunski hiperautomobili kao što su Rimac Nevera i Pininfarina Battista, koji nisu čak ni blizu ovom odnosu, sa oba modela koji imaju oko 1.900 ks u poređenju sa oko dve tone ukupno smeštenih na gumama. Nije poznato da li će Mission X biti moćan kao ovi automobili, ali možemo biti sigurni da će on biti dosta lakši od njih. Pojedini mediji navode da će on imati oko 1.500 ks, dok će ukupna težina praznog vozila iznositi neverovatno niskih 1.521 kilograma.

Sa dužinom od 4.596 mm, širinom od 1.999 mm i visinom od 1.199 mm, Mission X je kraći, ali širi i viši od starog 918 Spyder modela. Međuosovinsko rastojanje od 2.728 milimetara gotovo je identično sa prethodnikom, ali je vizuelno veoma različit automobil, sa prilično drugačijim elementima. Najznačajnije promene istaknute su ultralaganom kupolom koja se proteže iznad vozača i suvozača, vratima koja se otvaraju unapred i nagore u stilu Le Mans vozila i pravog hiperautomobila. Sa druge strane, 918 model je stigao sa dosadnim i starinskim vratima u stilu sedan automobila.

Unutar putničke kabine možemo videti kadice od ugljeničnih vlakana u različitim bojama za vozača i suvozača, kako se nikada ne bi zaboravilo ko je unutra gazda, zajedno sa brojnim kamerama za beleženje akcije i opcionim štoperica modulom koji poseduje analogni i digitalni displej.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group