Vlasnik Tesla Modela 3 tvrdi da FSD nije reagovao na prolazne vozove dva puta u poslednjih šest meseci (pa je odlučio da proba ponovo po maglovitom danu)...
Vlasnik Tesla Modela 3, možda previše oslonjen i uveren u sposobnosti "Full Self-Driving" moda, podelio je snimak sa kamere sa kontrolne table ekstremno bliskog susreta sa vozom. Dok je automobil navodno sam upravljao u lošim vremenskim uslovima, vozač je u poslednjem trenutku preuzeo kontrolu, izbegao sudar sa lokomotivom, ali na kraju udario u stub.
Video sa kamere prikazuje Tesla model kako se kreće kroz gustu maglu, što značajno smanjuje vidljivost. Prilazeći pružnom prelazu, nema znakova kočenja, uprkos trepćućim svetlima i nadolazećem vozu. Vozačeva reakcija deluje odloženo do poslednjeg trenutka kada preuzima kontrolu nad automobilom i izbegava katastrofu.
Pre nego što se potpuno zaustavio u susednom polju, Tesla je udario u stub, što je rezultiralo značajnim oštećenjem prednjeg desnog točka i vešanja, kao i napuknutim branikom i blatobranom. Vozač je navodno zadobio manje povrede koje nisu zahtevale medicinsku pomoć.
Ko je kriv?
Snimak iz automobila, prvobitno podeljen na Tesla Motors Club forumu, brzo je dospeo na društvene mreže poput Twitter i Reddit, privukavši značajnu pažnju korisnika. Mnogi komentatori su krivicu stavili isključivo na vozača, kritikujući njegov nedostatak pažnje uprkos inherentnim upozorenjima sistema. Takođe su zamerili vozaču što se oslanjao na Full Self-Driving u lošim vremenskim uslovima i pri brzini koja nije bila primerena za te uslove.
Vozač, koji je posedovao Tesla Model 3 godinu dana, tvrdi da FSD mod nije reagovao na prolazne vozove dva puta u poslednjih šest meseci, na različitim pružnim prelazima. Sada pokušava da dobije telemetrijske podatke sa ovih incidenata dok traži druge korisnike Tesla FSD sa sličnim iskustvima. Takođe je naveo da su advokati nevoljni da preuzmu njegov slučaj „zbog odsustva značajnih povreda“.
U odbranu svoje odložene reakcije, vozač je objasnio: „Nakon korišćenja FSD sistema neko vreme, skloni ste da mu verujete da će ispravno funkcionisati, slično kao kod adaptivnog tempomata. Pretpostavljate da će vozilo usporiti kada se približava sporijem automobilu ispred, sve dok to ne učini, i vi ste iznenada primorani da preuzmete kontrolu. Ova samozadovoljnost se može razviti tokom vremena zbog toga što sistem obično funkcioniše kako se očekuje, što ovakve incidente čini posebno zabrinjavajućim.“
Što se tiče brzine kojom se kretao pre nesreće, rekao je: „Od ažuriranja pre oko mesec dana, automobil je postavljao brzinu na ruralnom državnom putu (sa ograničenjem brzine od 55 MPH) na oko 61 do 63 MPH, što je u skladu sa normalnim tokom saobraćaja i onim što bih obično postavio na tempomatu u drugim automobilima.“
Prema Tesla priručniku, Full Self-Driving Capability zahteva od vozača da „obrati pažnju na put u svakom trenutku i uvek bude spreman na trenutnu akciju.“
Cameras are good enough for FSD - Elon Musk.
— Artem Russakovskii (@ArtemR) May 19, 2024
Unless you don't want to get hit by a train.
"I have owned my Tesla for less than a year, and within the last six months, it has twice attempted to drive directly into a passing train while in FSD mode. The most recent incident… pic.twitter.com/XAQccItBYw
Nažalost, mnogi vlasnici Tesle percipiraju sistem kao viši nivo autonomije nego što on zaista jeste (Nivo 2), što je dovelo do nekoliko velikih nesreća tokom godina. Vlasti u SAD i inostranstvu su otvoreno kritikovali Tesla kompaniju zbog korišćenja termina „full self driving“ za opisivanje ADAS paketa koji zahteva stalni ljudski nadzor.