Iako se česte promene ulja u vozilima sa agregatima unutrašnjeg sagorevanja smatraju sasvim normalnom stvari, postoje slučajevi ekstremnog zanemarivanja ove obaveze koja neretko iznenađuju mehaničare...
Na raznim platformama možemo sresti brojne snimke koji nam predstavljaju užasavajuće stanje ulja nakon što debelo pređe svoj životni ciklus, sa većinom proizvođača koji pojedinim ljudima uzalud sugerišu menjanje u intervalima od šest do dvanaest meseci, odnosno od 12.000 do 24.000 kilometara.
Na nesreću po jedan Seat Leon 1.8 TSI model, njegov vlasnik je odlučio da provede daleko više vremena na putu između dva servisa, što je potpuno očigledno po stanju njegovog ulja u motoru. Španski kompakt, koji je bliski rođak VW Golf modela, stigao je u radionicu zbog lampice za proveru motora, kako bi tokom inspekcije bilo otkriveno da njegov vlasnik nije menjao ulje tokom čitavih 60.000 pređenih kilometara.
Crna viskozna masa koja izgleda kao gusti sirup, svoj život je startovala kao svetlo obojeni mašinski podmazivač pre mnogo, mnogo vremena. Ulje u ovakvom stanju definitivno oštećuje i smeta radu motora što je bez ikakve sumnje bio slučaj i sa ovmi naširoko rasprostranjenim turbo 1,8 litara velikim četvorocilindrašem kompanije VW.