Rezervni delovi za automobile skuplji za 44% od 2013. godine

Automobili kako vreme prolazi postaju sve skuplji, dok novi izveštaji Nemačke Osiguravajuće Asocijacije sugerišu da je slučaj još gori kada je reč o rezervnim delovima, jer su njihove cene skočile zavidnih 44% od 2013. godine...

Tržište rezervnih delova opisano je kao kvazi monopol, što znači da je mali deo velikih dobavljača koji je uključen, ne poseduje podsticaje za snižavanje cena jer među svima njima nema dovoljno velike konkurencije.

Proizvođači automobila poseduju patentirane eksterijerne dizajne svojih modela što čini gotovo nemogućim da kompanije van njihove zone proizvode jeftinije alternative. Upravo zbog toga, radionice i korisnici individualno moraju kupovati originalne komponente od proizvođača po ustaljenim i određenim cenama.

Kako je prenela Automobilwoche publikacija, Nemačka Osiguravajuća Asocijacija tvrdi da cene rezervnih delova rastu u proseku 6% svake godine, sa rešetkama hladnjaka koje koštaju i do 9% više. Ovo možda ne zvuči toliko dramatično, ali se ovaj trend nastavlja utičući u velikoj meri na cenu rezervnih delova i troškove popravki.

Između 2013. do 2021. godine, cene rezervnih delova u Nemačkoj skočile su u proseku za 44%, dok je inflacija tokom istog perioda iznosila svega trinaest procenata. Pored toga, vrata gepeka su 60% skuplja, dok su štop svetla doživela porast u ceni od 67% tokom poslednjih osam godina.

Dodatno, sudeći prema ovoj nemačkoj organizaciji, prosečni troškovi za oštećena vozila isplaćenih od strane osiguravajućih društava iznose 3.000 evra, što je za 700 evra više od 2013. godine.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group