Prototip istorijske saradnje dva velikana odlazi na aukciju

Kolekcionari Mustang automobila uskoro će krenuti da se laktaju za nešto što zvuči kao dečija izmišljotina, ali zapravo je u jednom delu istorije predstavljalo stvarnost...

Ekstremno retki M81 McLaren Mustang prototip iz 1980. godine, uskoro odlazi na aukciju, koja će se održati u okviru Mecum’s Indy Auction događaja sledećeg maja. Ovaj specijal je prvi put predstavljen na Motor Trend događaju decembra meseca osme decenije prošlog veka, nakon čega je krenuo u turneju radi promocije neobičnog projekta i saradnje.

Uprkos tome što je navodno za proizvodnju planirano 250 primeraka ovog modela, samo je deset ugledalo svetlost dana sudeći prema listingu aukcijske kuće. Prema tome, ovaj prototip predstavlja retku pticu koja će svakako privući veliku pažnju, posebno zbog svoje Bittersweet Orange/Gray šeme boja na karoseriji, koja poseduje McLaren Mustang grafiku na vratima. Ovoj kombinaciji priključeni su hauba od fiberglasa, široki branici i BBS točkovi.

Agregat ovog prototipa spojen je sa četvorostepenim manualnim menjačem, dok njegov odometar pokazuje da je vožen 895 kilometara tokom poslednje 43 godine, tako da automobil izgleda kao da je juče izašao iz fabrike.

Kada se u obzir uzme njegova retkost, za ovaj automobl se očekuje da će otići novom vlasniku po nekoj ceni između 67.000 i 90.000 evra, sa drugim primerkom McLaren Mustang modela koji je pre šest godina uspeo da stigne do ’svega’ 21.851 evra. Međutim, taj primerak je vožen 7.865 kilometara, što je gotovo devet puta više u poređenju sa ovim prototipom.

Pored toga, važno je naglasiti da ovaj posebni primerak dolazi sa nekim dodacima koji uključuju motosport markice, duplu reklamnu tablu i originalni poster McLaren dilera. Prodavac čak poseduje i originalne Firestone HPR radijalne gume i one se isporučuju zajedno sa automobilom koji stiže na novim Cooper modelima.

Dodatna ponuda se nastavlja u putničkoj kabini gde se nalaze Recaro sedišta i Racemark upravljač, kojima su pridruženi rolbar, instrument satovi Stewart Warner brenda i kontrolna tabla obeležena slovom P, indicirajući na njegov status prototipa.

Mustang modeli iz osamdesete nisu bili poznati po izvanrednim ponudama motora, tako da ovaj prototip poseduje turbo motor sa četiri cilindra i zapreminom od 2,3 litara. Ovo nije EcoBoost mašina, naravno, ali zahvaljujući McLaren poboljšanjima, ona stvara solidnih 175 ks. Iako ovo nije mnogo u današnje vreme, ipak predstavlja značajno poboljšanje napsram 132 ks koliko je ovaj agregat imao u fabričkom izdanju.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group