Magija iza dinamične vožnje na našim malim ekranima

Veoma je teško uhvatiti osećaj brzine koji automobili omogućuju u filmovima, jer uprkos tome što se oni zaista kreću velikim brzinama, sve ipak deluje veoma sporo na malim ekranima...

Režiser Top Gear serijala, Džon Ričards, objasnio je na koji način njegova ekipa uspeva da održava automobile uzbudljivim koliko zaista jesu. Tajna ovog uspeha je, ukoliko je u pitanju samo jedan model, hvatanje njegovih pokreta koliko god da je to moguće kamerom. Ovo ne znači automatski da vidimo auto u pokretu, već da vidimo pejzaže koji se oko njega pomeraju i smenjuju, primećujemo pokret kamere, pa čak i njene trzaje.

Postoji nekoliko načina uz koje je ovo moguće postići, a prvi od njih vam može biti poznat i zove se kopljaništvo. Ovo uključuje postavljanje kamere i automobila u susrećućim putanjama odnosno izmeštenim na isti način kao dva viteza u kopljarskom meču. Približavajuća brzina pojačava osećaj brzine kretanja automobila u odnosu na kameru i znači da ona jednostano neće biti statična.  

Snimci iz profila predstavljaju automobil u njegovom okruženju i definitivno su korisni tokom snimanja scena u pokretu. Svako ko se nekada našao na trkama, definitivno vam može potvrditi koliko je teško proceniti koliko se automobil brzo kreće kada ne postoji ništa oko njega kako bi omogućilo perspektivu. Za Top Gear, dodavanje malo potresa kamere pomaže da snimanje deluje još brže.

Približavanje kamere blizu automobila takođe može pomoći, ali kao što možete zamisliti, ovo je veoma teško odraditi bezbedno. Zahvaljujući dronovima, robotima i ostalim trikovima, danas je daleko lakše snimati automobile iz pozicije koja je nekada bila veoma opasna za kamermana. 

Štaviše, zahvaljujući ovim tehnologijama, automobili mogu biti snimani u gotovo svakom delu sveta i bilo gde u pokretu i sa daleko više dinamike u kadrovima. Pored svega toga, Ričards tvrdi da se svi ovi automobili stvarno voze veoma brzo.

Ono što se zaista ističe celokupnu akciju više od svega, zapravo je segment u kome se sve edituje. Sa bezbrojnim kadrovima koji se spajaju zajedno kako bi se osiguralo da se scene uklapaju sa brzinom automobila i prosto je neverovatno koliki se tom prilikom broj različitih tehnika uklapa zajedno i to za scenu koja može trajati svega nekoliko sekundi.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group