Istraživanje dokazalo da vrućina degradira baterije električnih modela

Nije nikakva tajna da baterije ne vole vruće klimatske uslove, dok je poslednje istraživanje otkrilo na koji način tačno oni utiču na život baterijskih pakovanja električnih vozila...

Nova studija se itekako može pokazati korisnom za sva ona tržišta zainteresovana za polovne električne modele, ističući potencijalne prednosti za pronalaženjem novih vlasnika u nešto hladnijim klimatskim uslovima.

Tokom istraživanja stručnjaci su želeli da zaključe koliko opsega 2020 Tesla Model Y poseduje u hladnijim i primorskim klimatskim zonama, u poređenju sa vrelim bliskoistočnim klimama. Vozilo je bodovano po prelaznom opsegu u svakom testu, predstavljajući procenat originalno naglašenog prelaznog opsega koje bi prema fabričkim specifikacijama trebalo da dosegne. Na primer, rezultat od 90 znači da je očekivani prelazni opseg 90% od originalnog.

Kako je kompanija Recurrent zaključila, Tesla Model Y automobili iz 2020. godine u hladnijim ili primorskim klimatskim zonama dostižu prosečan prelazni opseg koji je dobio ocenu 95. Radi poređenja, oni modeli koji su voženi u vrelim klimama imali su Range Score od 92 u proseku. Kako istraživanje navodi, dugotrajna izloženost visokim temperaturama donosi više energije elektrohemijskoj reakciji u baterijama, što samo ubrzava njihovu degradaciju. Pored toga, generalno prihvatljivi prag tolerancije ubrzane baterijske degradacije iznosi oko trideset stepeni Celzijusa.

Na svu sreću, postoje određene stvari koje vlasnici električnih modela u vrelim klimatskim uslovima mogu uraditi kako bi produžili život svojim skupocenim baterijskim pakovanjima. Na primer, parkiranje u garažama i u hladu uvek predstavlja dobru ideju ukoliko je već potrebno ostaviti automobil napolju na vrućini, a ovo je najbolje raditi kada je pakovanje do pola napunjeno.

Pored toga, istraživači navode da su nove LEP baterije daleko otpornije na visoke temperature i da je veoma važno da se kupi električno vozilo sa aktivnim sistemom za upravljanje toplotom. Takođe, dobru ideju predstavlja i održavanje električnog vozila u okvirima limita punjenja kada nisu u upotrebi jer je hlađenje baterija često omogućeno pri nižim temperaturama kada su automobili priključeni na punjač.

Studija je uključila preko 12.500 Tesla vozila u kako bi došla do svog zaključka, a kako Recurrent navodi, svi rezultati su tačni među svim Tesla modelima i generacijama, ali tvrdi da su najprecizniji sa 2020 Model Y varijantama.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group